28 maart 2024, 10:41:25

Tam maken

Gestart door Josje Enk, 18 januari 2016, 18:45:52

« vorige - volgende »

Josje Enk

18 januari 2016, 18:45:52 Last Edit: 18 januari 2016, 20:03:59 by Josje Enk
Sinds een week hebben wij een Valkje van 3,5 maand oud. Coco. Deze was nog niet (hand)tam.
Hij komt uit een kooi met zijn broertje/zusje. Hij begint wel te wennen en zit ook lekker te brabbelen en fluiten maar tam maken wil nog niet lukken. Hij eet trosgierst uit de hand maar echt op de hand zitten wil hij niet. Sinds gisteren begint hij ook te bijten. Ik zeg dan nee maar haal de hand niet uit de kooi. Ik ben zo bang dat hij niet tam wordt. Ik durf m ook niet te laten vliegen omdat ik bang ben dat ik m dan moet vangen om in de kooi terug te stoppen en hij dan bang voor me wordt. Iemand een tip? Kan een Valkje van 3,5 maand nog tam worden?
Groetjes, José

Rianne

Heb je het stappenplan al gelezen? 3,5 maand oud is nog een prima leeftijd, dat moet zeker lukken.

Josje Enk

Ik heb t stappenplan zeker gevolgd. Ik heb m inmiddels al buiten de kooi gelaten de 1e x lukte dat heel goed maar de laatste twee dagen lukt het minder hij kan zijn kooi niet goed uitkomen. En hij stapte de 1e x zo op t stokje maar nu niet meer? We zitten soms een uur te rommelen met trosgierst eer hij eindelijk op t stokje de kooi uit komt. Het gekke is wanneer hij eruit is is hij wel tam. Hij komt op mijn vinger en reageert ook op t commando stap op.  Hij vliegt lekker rond. Mar eenmaal in de kooi loopt hij weg voor mijn vinger. Wil ik te snel? Hij is pas 1,5 week bij ons.
Groetjes, José

Valkenier Herman

Je kunt het beste de kooi gewoon open zetten en wachtten tot hij er zelf uit komt. Anderhalve week is nog maar een hele korte periode, dan moeten ze eerst nog aan hun nieuwe omgeving wennen. Wanneer ze zich meer op hun gemak voelen gaan ze de omgeving verkennen. Wanneer je hem alleen houdt zal hij vanzelf je gezelschap zoeken omdat het sociale dieren zijn.