28 maart 2024, 21:30:48

Valkje Pipi is niet meer

Gestart door sumopipi, 18 januari 2016, 11:25:30

« vorige - volgende »

sumopipi

Hoi,

Ik wil hier graag mijn verhaal delen over mijn valkparkiet Pipi. Ik heb hem gekocht als baby toen ik 10 jaar was en gisteravond is hij op 11-jarige leeftijd overleden. Pipi was een hele bijzondere pechvogel. Hij is een keer tegen het raam gevlogen, waardoor zijn snaveltje scheef groeide en zijn vleugeltjes zaten later ook niet lekker. Hij viel de laatste tijd steeds vaker van zijn stok. Ook heeft hij last gehad van epilepsie en angst. Al met al zat het hem niet mee, maar wat was hij lief. De laatste tijd kwam hij ook vaak slapen in mijn nek.

Gisteravond probeerde we zijn zijn snavel te knippen, maar hij wilde niet meewerken. Normaal wordt hij dan snel rustig als hij bij me zit, maar dit keer begon hij sneller te ademen, en op een gegeven moment te fladderen, een soort verkrampen. Het was echt heel zielig. Mijn vader heeft hem gekalmeerd en hij is in zijn handen overleden... :(

Ik vraag me af of iemand misschien dit ook heeft meegemaakt en weet wat het kan zijn geweest?
Ik las wel een verhaal wat erop lijkt, maar ben toch benieuwd.


Karincody

Ach wat ontzettend zielig
Heel veel sterkte met het verlies van je lieve valkje :'(

Lin

wat verdrietig na zo n lange tijd. zelf niet meegemaakt. Maar wel zoiets. Ik was in de voliere bezig en een valkparkiet schrikt, valt op de grond en trilt wat en is dood. Wat het bij jou kan zijn zou kunnen liggen aan het hart. Maar dat is achteraf praten. Ben je nog van plan om een nieuwe te nemen zodra dit verdriet wat minder is?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Valkenier Herman

Hoi sumopipi,

Ik denk dat je mijn verhaal hebt gelezen. In dat geval weet je dat ik ook pas een valkje ben verloren en weet dus wat je doormaakt. Ik wens je veel sterkte toe.

Herman