28 maart 2024, 10:35:46

Ervaring met jullie meest tamme valkje

Gestart door Eva, 10 januari 2016, 16:48:35

« vorige - volgende »

Eva

Hallo allemaal,

Ik heb een aantal vragen m.b.t. de aanschaf van een nieuw valkje.

Mijn valkparkiet is tot mijn enorme verdriet overleden en het was het meest bijzondere diertje wat ik ooit heb meegemaakt.
Het enige wat ze wilde was zo dicht mogelijk tegen mij aan zitten en knuffelen.

Ik wil graag t.z.t. weer een nieuw valkje, maar wil graag weer een zo tam mogelijk valkje.

Daarvoor had ik voor jullie een aantal vragen m.b.t. jullie ervaringen.

(1) Wat is jullie meest tamme/knuffelige/lieve/rustige valkparkiet en waar hebben jullie deze gehaald?

(2) Merken jullie verschil tussen een mannetje of een popje?
Ik heb zelf het idee dat popjes liever zijn.

(3) Nog overige suggesties waar ik op moet letten om een zo tam mogelijk valkje te krijgen?

Je mag ook altijd een PM sturen.

Hartelijk dank voor jullie reacties.

Groetjes,

Eva

Lin

- bij een kweker die ze ook tam maakt. Maar je kan ook een valkparkiet kopen die net zelfstandig is en dan zelf tam maken met het tam maak stappenplan.

- Nee nooit verschil gemaakt.

- tip: ga niet voor handopfok. Om tam te maken is dat in Nederland verboden. De meeste handopfok vertonen ook afwijkend gedrag. Die schreeuwen veel en zijn teveel op de mens gericht en gedragen zich niet meer als valkparkiet. Koop een handtam me valkparkiet of een die net zelfstandig is. Als die goed tam is kan je een tweede kopen en die tam maken. Dan kan je twee tamme valkparkieten hebben.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Oh ja bij memoriam kan je altijd een verhaal plaatsen over je overleden valkparkiet.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karincody


Eva


Eva

Hebben jullie ook valkjes (gehad) die zo dicht mogelijk tegen je aan kruipen om te knuffelen/tegen je aan slapen?

Ik heb zelf meerdere valkjes gehad, maar maar eentje die dat deed, echt een mega knuffel.

Karincody

Ik heb nog maar sinds kort 2 valkparkieten.
Dirkie en gio
Dirkie zit heel graag op je been en gaat dan slapen
Gio wil wel dat je in zijn nekje kroelt maar dan met je neus want voor je hand is hij best bang.
Niet om op te gaan zitten maar verder mag je niets
Het klinkt wel heel appart en zo lief van jou

Eva

Ja ze was echt een super bijzonder valkje, zo een heb ik nooit eerder meegemaakt.

Ze wilde alleen maar knuffelen en tegen me aan zitten de hele tijd.

Bijten heeft ze nog nooit gedaan, ze duwde dan je vinger weg i.p.v. happen (ook nooit eerder meegemaakt dat een vogeltje dit deed).

En ze had een speciaal fluitje wat ze alleen maakte als ze me gemist had en blij was dat ik terug was (alleen bij mij).

Ik mis haar echt vreselijk.

Lin

Ja kan me voorstellen. Ik heb nu geen tamme valkjes in huis. Maar dat is echt deel van de familie dan.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Eva

Ja klopt, ik had een hele bijzondere band met haar.

Karincody

Ach echt zo rot voor je
Ik hoop dat je gauw weer een nieuw valkje zal krijgen

Eva


Vakkenpakkiet Jills

Ik heb wel 2 valkjes tam gemaakt een broer en zus dat was een heel werkje.
Na dat ze volwassen werd kon ik maar 1 houden dat is de natuur maar ze is nu een deel van me toen we zijn broertje aan iemand gegeven te hebben
Ik wist niet dat dit verboden was mijn eerste valkje hebben we zelf gekweekt van af ze geboren was pakten we vaak uit de nest om teknuffelen is het mooist als je weet dat ze  bijna uit ga vliegen en Dan moet je ze wegvallen bij iemand die ze gokt en koopt dan nog een pot opvokvoer om hangmat te maken en als je zelf eet bij op tafel zetten en zo kunnen ze brood met je eten en ze worden je beste maatje.
Je hebt ook wel mensen die knippen enkele veren kort zodat  ze niet kunnen vliegen maar dat is niet goed vind ik dat moeten ze verbieden
En het is heel leuk om een eigen vriendje te hebben die lekker samen te wezen maar mijn liefste was de gene die ikzelf gekweekt heb een besparendeiedereen mocht haar