28 maart 2024, 20:57:51

Nieuwe valk

Gestart door Nadine89, 8 januari 2016, 15:45:08

« vorige - volgende »

Nadine89

8 januari 2016, 15:45:08 Last Edit: 8 januari 2016, 15:54:53 by Nadine89
Hallo! Ik heb sinds gister een valkje, het gaat nu best goed met hem. Hoe kan ik hem het beste tam maken? Hij eet trostgierst uit m'n hand en heeft al op m'n vinger gezeten (in z'n kooi) het probleem is nu alleen dat als ik t deurtje wil open doen hij gelijk van z'n stok afgaat en weg wil. Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Kipje

Lin

Hoi, Welkom. Wat een lieverd is het al. Er is een stappenplan om tam te maken:http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12896.0.html maar het gaat al heel goed zie ik. Dit moet je blijven herhalen. Wat bedoel je met weg gaan. Dat hij van je hand weg wil of uit de kooi?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Nadine89

Dat ie van m'n hand weg wil. Op de bodem is hij trouwens erg bang voor m'n hand, heeft dit een reden?
Gister is ie ontsnapt gelukkig heb ik hem te pakken gekregen maar hij heeft me flink gebeten.
Kipje

Lin

Hoi,

Ja als hij op de bodem zit en je benadert hem van boven dan denkt hij dat hij een prooi is. Probeer altijd je hand op gelijke hoogte als hem te hebben. Dit is uiteraard lastig in de kooi.  Als hij de middag uit de kooi is geef hem dan geen  eten. Pas als hij weer terug moet zet je de kooi open. Als hij dan niet terug wil bied je hem wat trosgierst aan en loop je met hem terug. Hij zal elke keer weg vliegen maar blijf proberen. Het beste lukt dit als het al wat donkerder is.

Houd heel goed rekening met ramen.  Het beste kan je die nog even bedekken als hij nog niet de omgeving kent.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Nadine89

Oke! Ja heb heb iets voor m'n ramen. Maar mag hij al uit z'n kooi? Hij kan wel onder m'n kast etc. komen. Ik ben bang dat ik hem niet terug in n kooi krijg haha
Kipje

Lin

Als je denkt dat het een drama wordt dan niet doen hoor.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Nadine89

Hij is vandaag wat banger dan gister :( heeft wel even op m'n vinger gezeten maar minder als gister. Wanneer is het de juiste tijd om hem uit z'n kooi te laten ? Als hij echt goed tam is pas?
Kipje

Nadine89

Heb het maar gewoon gedaan. Zelfs op m'n arm komen zitten!
Kipje

Lin

Ja eigenlijk wel. Of je moet heel veel tijd overdag hebben om het tig keer te proberen om hem terug te zetten.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Oh wacht even lette niet op de foto. Wat leuk!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Nadine89

Ja ben heel blij! Hij is meerdere keren uit z'n kooi geweest vandaag, gaat zonder moeite mee op m'n vinger, hand, of schouder :)
Kipje

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Als hij bij je zit, ook belonen met trosgierst. Zo blijft het interessant voor hem. :)

Karincody

ach wat een leukerdje
gaat al goed zeg!
hoe oud is hij of zij?
en hoe heet hij

Nadine89

 Hij is 8 weken misschien inmiddels al 9 weken. Hij heeft nog geen naam haha
Kipje