Een gebroken vleugel... Ervaringen?

Gestart door Lentemorgen, 5 januari 2016, 16:04:06

« vorige - volgende »

Lentemorgen

5 januari 2016, 16:04:06 Last Edit: 5 januari 2016, 16:07:01 by Lentemorgen
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een breuk in de vleugel?
Een van mijn vogels heeft zondag een open breuk opgelopen in de vleugel. De vleugel is vastgetaped en over 3 weken moet de tape er weer af om te kijken of het goed geheeld is. Volgens de vogelarts is er een redelijke kans dat het goed komt, maar ik heb hier en daar nagevraagd en eigenlijk geen positieve verhalen gehoord over vliegen na een vleugelbreuk  :(
Ik maak me nogal zorgen...


Lin

Zelf niet meegemaakt maar wat ik vaak heb gelezen  waren er daarna toch nog vliegproblemen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karincody

Ach wat zielig zeg!
Hoop dat het goed komt
Je zal het toch af moeten wachten

Rianne

Ik heb een valkje gehad wat uit het blok gestuiterd was en mogelijk zijn vleugel gekneusd heeft. Ze kon in eerste instantie niet vliegen maar ik ging elke dag met haar oefenen en uiteindelijk kon ze het wel. Ik zette haar op de hand en bewoog deze naar beneden zodat ze ging slaan met de vleugels. Zo bouwde ze kracht op. Maar jouw valk is niet tam zeker?

Lentemorgen

Sorry voor de late reactie!
Hij is inderdaad niet tam. Inmiddels zijn we anderhalve week verder en hij maakt een zeer alerte indruk.
Heeft ook al ruim 24 uur geen pijnstiller meer gehad, maar heeft duidelijk geen pijn.
Dat wil natuurlijk nog niet zoveel zeggen over de breuk denk ik. Over ongeveer 2 weken weten we hopelijk meer!

Karincody

gelukkig geen pijn meer
afwachten maar,
sterkte in ieder geval

Lin

Dat is al fijn voor hem dat hij geen pijn meer heeft.  :)


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

carco

Voorzichtig goed nieuws dus.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!