29 maart 2024, 10:34:37

Teentje tussen de deur! Help!

Gestart door lotteeeu, 4 januari 2016, 22:40:36

« vorige - volgende »

lotteeeu

Daarnet heeft mijn valkparkiet met zijn middelste teentje tussen de deur gezeten. Er is een beetje vel van de teen en het ziet donkerrood, het is niet aan het bloeden. De poot voelde wel warm aan toen het net gebeurde. Wanneer het kon trok hij zijn pootje in. Hij was wel nog actief en volgde mij. Ik heb aan zijn teen gevoeld en het lijkt mij niet gebroken.

Wat moet ik hiermee doen? Is het nodig op naar de DA te gaan? Ik wil mijn valkje geen onnodige stress bezorgen. ik weet niet goed wat ik moet doen.  ???

CockatielVOG

UPDATE:

Hij trekt nog steeds zijn pootje in als het mogelijk is. Hij klimt rond in zijn kooi om te drinken en te eten. Je ziet dat wanneer hij klimt hij het moeilijk heeft om die poot te gebruiken maar hij gebruikt hem toch. Stappen gaat heel goed.

Lin

Mocht het toch gaan bloeden doe er dan wat bloem op. Kijk wel even of hij een ring heeft aan die kant. Het kan zijn dat die nl gaat knellen. Dan moet je wel even maar een dierenarts. Hou hem voorlopig in de kooi zodat hij rustig kan herstellen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

CockatielVOG

De ring zit aan de andere poot en het teentje is ook helemaal niet gezwollen. Ik denk (en hoop ook!!) dat het enkel een beetje vel van het teentje is, en dat het snel geneest!

Hoe weet je of zijn teentje gebroken is of niet? want dan vind ik het wel nodig dat ik naar de DA ga.

Lin

Een hele poot zal raar gaan staan. Een teentje doen ze volgens mij niks aan. Kijk het even drie dagen aan. Als je echt zorgen maakt dan moet je wel heen gaan.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

CockatielVOG

Heel erg bedankt voor de hulp. Ik ga inderdaad nog een paar dagen afwachten.
Als het echt niet betert dan ga ik ermee naar de DA. Ik hou het in de gaten!

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karincody