28 maart 2024, 12:23:23

Bloed?!

Gestart door Choco & Maestro, 23 december 2015, 22:16:50

« vorige - volgende »

Choco & Maestro

Hallo,
Ik heb sinds gisteren een 2e valk. Nou weet ik dat het niet slim is om hem al uit de kooi te halen maar ik wilde het toch graag even proberen, dus dat heb ik vanochtend gedaan. Ik heb goed opgelet en toezicht gehouden. Alleen zag ik dat hij ineens bloedde bij zijn vleugel! Ik heb hem in zijn kooi gezet en rust gegeven en het ging volgensmij al beter. Vanavond heb ik hem er nog een hele poos uit gehad, hij kwam gewoon bij me zitten enzo, maar toen ging hij ineens weer vliegen en ging het weer bloeden! Ik heb nu al 2x onze witte muur schoon moeten maken omdat het onder bloedspatten zat en ik maak me erg veel zorgen. Het liefst zou ik het zelf oplossen, maar als het echt niet anders kan, kan ik wel naar de dierenarts. Iemand een idee wat het is en waarom het steeds weer bloed? Moet ik hem in de kooi houden zodat hij niet meer vliegt komende dagen en het wondje kan genezen? Hoe kan ik hem helpen?
Alvast super bedankt voor de hulp!!
:D <3

Lin

heb je al een update?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Choco & Maestro

Het lijkt alsof het bloeden komt uit een ader ergens onder zn vleugel ofzo maar ik heb er niet veel verstand van. Ik denk dat ik hem komende dagen in de kooi laat zodat het wondje kan genezen en dan hoop ik dat het gaat. Tips zijn overigens altijd welkom. :)
:D <3

Lin

Als het geen stress oplevert kan je wat bloem erop doen dat stelpt. Zeker even niet laten vliegen. Dat doe je goed.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Als het steeds weer gaat bloeden vermoed ik dat het een bloedpen is. Deze kun je het best verwijderen.

Choco & Maestro

Hoelang duurt het nog tot ik hem weer kan proberen te laten vliegen denken jullie? En als het een bloedpen is hoe weet ik dat dan en als ik hem moet verwijderen moet dat dan door een DA gedaan worden?
:D <3

Lin

Enkele dagen, dan is de heling al wat beter. Vooral nu met dat vuurwerk is dat niet zo erg.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)