19 april 2024, 11:53:33

Zeer veel bloedpennen

Gestart door cooltjuh, 19 december 2015, 21:03:26

« vorige - volgende »

cooltjuh

Hoi allemaal even een vraagje daar onze dierenarts het eigenlijk ook niet goed wist. Ons valkjes Charley heeft 2 weken geleden een ongelukje in de kooi gehad is van een luide knal geschrokken en in de kooi gaan fladderen. Nu ben ik met hem bij de dierenarts geweest en blijkt hij ruim 10 bloedpennen bijelkaar te hebben. We hebben een pijnstillend middel meegekregen wat hij 1 maals daags krijgt. Maar wat moet of kan ik met die bloedpennen doen? Laten zitten en de rui stimuleren met behulp van ruizaadjes of verwijderen? We zijn nog bezig hem tam te maken. Hij stapt dus ook niet op in de kooi of in de woonkamer. Zodra we hem met 2 handen gevangen hebben en dan de gang inlopen komt ie wel vrolijk bij je zitten en stapt ie over enzo.

Lin

Hoi, sorry voor de late reactie. Heb je misschien een foto. Persoonlijk zou ik ze eruit trekken met een pincet vlakbij de huid. Maar met een foto is het wat beter te beoordelen. Gaf de dierenarts nog aan waarom hij de pennen er niet uit zou trekken?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

cooltjuh

De dierenarts gaf aan ze niet te willen verwijderen omdat het er teveel waren. Hij heeft er namelijk minimaal 10 bijelkaar zitten op 1 vleugel. Hij blijft nog wel met die vleugel wijd lopen maar de pennen lijken minder rood dan in het begin. Er komen nu ook kleine veertjes aan.

carco

Zou hier niets aan doen inderdaad, deze komen vanzelf wel weer goed.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




cooltjuh

Dank jullie wel voor alle reacties. We zijn inmiddels een week verder en hij houd zijn vleugel ook al steeds vaker netjes langs zijn lijfje.