28 maart 2024, 15:22:12

Kuifje en Pluisje

Gestart door Valkenier Herman, 14 december 2015, 20:18:58

« vorige - volgende »

Valkenier Herman

14 december 2015, 20:18:58 Last Edit: 12 januari 2016, 19:41:26 by Valkenier Herman
Een lach en een traan

Dit zijn mijn nieuwe valkjes, precies een week geleden opgehaald.

Een lach omdat het zulke leuke vogels zijn. Een traan omdat ik mijn vorige valkparkiet Rocco nog erg mis (Zie ook http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,45462.0.html).

Maar ook zorgen. Eenmaal thuis zag ik dat één van de valkjes bol zat. De volgende dag een vogelarts gebeld, na wat er met Rocco is gebeurd neem ik geen enkel risico meer. Die adviseerde haar onder een warmtelamp te zetten en gekookt ei en geraspte kaas te geven. Enkele dagen later na overleg met dezelfde arts toch besloten om langs te gaan. Tot mijn opluchting zei hij dat het niet op een levensbedreigende ziekte leek. Wel had ze wat last had van de longen, waarvoor hij een antibiotica kuur voorschreef. Het lijkt nu weer wat beter met haar te gaan. Laten we hopen dat ze er helemaal bovenop komt.

carco

Mag ik vragen waarom ze geraspte kaas aanraden?? Welke arts is dat geweest?
Melkprodukten zijn nl helemaal niet goed voor vogels?

Gelukkig lijkt het kuurtje wel aan te slaan.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Valkenier Herman

In kaas zitten bepaalde vitaminen volgens de arts. Zijn naam zet ik liever niet hier op het forum.

Bedankt voor je reactie, ik ga meteen op zoek naar informatie over melkproducten m.b.t. vogels.

Karincody

Wat een knapperds heb je
Hoop dat het allemaal goed komt
Hoe heten ze?

Rianne

Kaas?? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Het is zuivel, het is vet. Ja er zit eiwit in maar er zijn genoeg alternatieven die verder wel gezond zijn.

Karincody

Ik heb altijd gehoord dat kaas slecht zou zijn voor dieren en dat ze er wormen van konden krijgen  ;D

carco

Citaat van: Valkenier Herman op 15 december 2015, 11:16:20
In kaas zitten bepaalde vitaminen volgens de arts. Zijn naam zet ik liever niet hier op het forum.



Waarom mogen wij de naam niet weten?
Denk dat het goed is ervaringen van artsen te horen juist omdat vogelartsen schaars zijn.

Groetjes: Caroline
Klik op het plaatje voor onze site!




Valkenier Herman

Citaat van: Karincheancy op 15 december 2015, 14:24:32
Wat een knapperds heb je
Hoop dat het allemaal goed komt
Hoe heten ze?

Bedankt. Definitieve namen heb ik nog niet. Ik noem ze Kuifje en Pluisje, maar ik sta open voor suggesties ;)

Citaat van: carco op 15 december 2015, 21:59:18Waarom mogen wij de naam niet weten?
Denk dat het goed is ervaringen van artsen te horen juist omdat vogelartsen schaars zijn.

Groetjes: Caroline

Het is niet zozeer een kwestie van niet mogen weten, maar ik wil hem ook weer niet aan de schandpaal nagelen als de arts die adviseert vogels zuivel te geven ;)

Ik heb wat onderzoek gedaan op internet naar zuivelproducten bij vogels. De meeste vogels zijn lactose intolerant, doch een klein beetje kaas schijnt mee te vallen.

Lin

Hoi, leuk dat je een verhaal hebt geschreven. Ik had al wat gevolgd. Dus ik zal je hier ook blijven volgen. :)


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Valkenier Herman

12 januari 2016, 19:52:11 #9 Last Edit: 12 januari 2016, 19:59:13 by Valkenier Herman
Inmiddels gaat het weer helemaal goed met Pluisje. Het begint nu een leuke vogel te worden en hij/zij begint nu ook wat geluidjes te maken. Ik ging er vanuit dat Pluisje een pop was maar misschien is het toch een mannetje, hoewel hij/zij nog niet heeft gefloten. Gisteren heeft Pluisje voor het eerst de leuning van de bank verkend. Kuifje houdt het voorlopig nog bij de kooi en de kast. Hier een foto van beide valkjes samen op de kast.

Lin

Leuke berichten? Het kan best dat het een man is. Een pop zal niet zomaar geluidjes maken. Geelwangen wel maar dat zijn deze niet.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Valkenier Herman

In dat geval zal ik een mannelijkere naam moeten verzinnen dan Pluisje  :laugh:

Karincody

Leuke namen hoor  ;)
Maakt het uit
Wij hadden onze valk dirkie genoemd en blijkt nu ook een vrouwtje te zijn haha

Valkenier Herman

Zondag meende ik dat ik Kuifje ook geluiden hoorde maken. Het zou dus zo maar kunnen dat het beide mannetjes zijn.

Gisteravond hebben ze samen de bank verkend. Ze gaan nog niet op mijn hand zitten maar schrikken niet meer als ik met mijn hand in de kooi ga.

Lin

Zie je nog niet dat ze met de vleugels wijd gaan bij het geluidjes maken?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)