Valkparkiet.com

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Let op met de feestdagen voor alle mogelijke gevaren zoals gourmetten.. Lees hier verder

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Nog een baby. { Chiko Croky Kindje +1 }  (gelezen 4128 keer)

mylenebeintema

• Baby valkje
  • **
  • Chiko & Croky ❤️
Nog een baby. { Chiko Croky Kindje +1 }
« Gepost op: 15 januari 2016, 01:31:04 »

8 Januari:

Mooi begin van het nieuwe jaar! Voor de 2e keer hebben Chiko (man) en Croky (pop) een kleine gekregen. Wordt het werk van Croky toch nog een beetje beloond aangezien ze zo veel eitjes legt. Kindje (de eerste kleine van dit koppel, wat geen naam heeft gekregen en uiteindelijk zijn we hem kindje blijven noemen omdat hij daar nu naar luistert  ::) ) begrijpt er nog niet zo veel van. De hele dag zijn mede vogels in die kooi bij een mormel wat alleen maar wil eten.

Af en toe neemt hij even een kijkje van boven, maar in de kooi gaat hij niet.

Meteen een extra zak eivoer gehaald, Chiko Croky en kindje zitten er eigenlijk nooit aan maar voor als ze er wel behoefte aan hebben!

( de dagen hierna zijn eigenlijk steeds hetzelfde gebleven)

15 januari:

Vandaag had ik het privilege om heeeel even naar de kleine te mogen kijken en ik zag dat de oogjes een klein stukje open waren. Hij leek ook meer mee te krijgen van buiten af, want als er een hard geluid klonk hoorde je de kleine schreeuw geluidjes maken en blazen. Ik merk dat hij rustig wordt als je hem sust.

Ik ben van plan om de kleine er de komende tijd nog niet uit te halen alleen als ik merk dat dit moet ivm pijn of iets anders. Chiko kan het niet waarderen als ik zijn voer bakje en water bakje verschoon. Je zou toch zeggen dat hij er aan went. Maar nee, hij blijft me aanvallen. Ik heb om deze reden een leren handschoen aan, anders hangt hij echt in mijn vinger en hij bijt door hahaha! 

Croky is daarintegen wat rustiger bij de kleine, ze zit op hem, geeft hem eten en accepteert het als je met je hand in de kooi komt om haar eten te verschonen. Maar dit kan ook komen omdat zij alleen savonds en in de ochtend nog even op de baby zit. En op het moment dat Chiko even zijn pootjes en vleugels wil strekken. Ik ben blij dat ze weer zo'n goed team vormen. Het perfecte koppel!

Kindje voelt zich gelukkig ook niet alleen omdat hij de hele dag Croky en ons wel om zich heen heeft.
Live Life Laugh
Never give up on things that you love

Lin

• Admin
  • Valkparkiet
  • *
  • valkparkiet.com
    • www.hobbykwekerijsephora.nl
Re: Nog een baby. { Chiko Croky Kindje +1 }
« Reactie #1 Gepost op: 16 januari 2016, 10:28:53 »

Hey wat leuk een nieuw dagboek. Ik blijf je volgen. Heb je ook foto's? Je kan eventueel ook registeren op photobucket en dan de link hier plaatsen. Ik leg wel uit hoe die in het bericht komt. Als je de kleine wil tam maken. Mag je hem al elke dag eruit halen. Maar als de ouder het niet wil is erg lastig natuurlijk. :)

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karincheancy

• Puber valkje
Re: Nog een baby. { Chiko Croky Kindje +1 }
« Reactie #2 Gepost op: 16 januari 2016, 18:13:23 »

Wat leuk een kleintje
Zal je zeker blijven volgen
Leuk verhaal
Pagina's: [1]   Omhoog