Wie heeft er ervaring met deze cursis?

Gestart door Karincody, 15 december 2015, 14:27:58

« vorige - volgende »

Karincody

Ik zag via youtube dat je een cursis over valkparkieten kon volgen.
Wie heeft zoiets gedaan of zelf?
Die ik zag vond ik wel prijzig en was www.birdbox.nl
Maar ziet er erg interessant uit

bobbie

Hallo Karin,

Alleen al bij de eerste zin gaan mijn nekharen omhoog staan. Je kan er nooit van uit gaan dat een vogel altijd doet wat jij wilt. Zo werkt dat niet. Welke vogel je ook hebt (zelf heb ik ervaring met valkparkieten en papegaaien), je hebt altijd te maken met een karakter en het aanleren van bepaalde dingen is per vogel verschillend. De één reageert positief op je stem, de ander juist weer niet. De één reageert positief op een stukje walnoot als beloning, de ander juist weer niet.
Zelf zou ik deze cursus niet volgen, lijkt me zonde van je geld. Alleen al de opmerking leren buiten vliegen, kippenvel. Als je weet hoeveel vogels daarmee al verdwenen zijn.
Ik kan de videobeelden niet zien, maar vaak wordt er ook geleerd om op commando te poepen wat echt uit den boze is. Kan zelfs een operatie tot gevolg hebben ivm een verzakking door het blijven persen.

Ik denk dat je zelf slim genoeg bent om je in te lezen op (gratis) sites waarbij je heel veel leert over vogels. Ook denk ik dat je slim genoeg bent om je vogel(s) zelf wat te leren zonder dure cursus.

Groetjes, Nel

Karincody

Je hebt gelijk nel.
Hij leert ze inderdaad om op commando te poepen.
Verder ga ik het niet doen want het is erg veel geld zoiezo.
Er staat op dit forum ook genoeg informatie hoor en inderdaad op internet.
Was gewoon benieuwd of iemand ooit zo'n cursis gevolgd had en ervan vond

Lin

Ik heb iig nooit zoiets gedaan. Ik zie niet de meerwaarde ervan in.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)