28 maart 2024, 16:30:39

Rui en veel slapen

Gestart door hellangellus, 6 december 2015, 09:43:45

« vorige - volgende »

hellangellus

Hoi allemaal,
misschien is het wel vaker behandeld maar ik zit hier toch wel even met in mijn maag. Onze Jack (juni 2015) is in de rui (denk ik ) verliest veel veren, ook staartveren. Zit als een bolletje in elkaar en slaapt veel. Maar hij eet goed en lust trostgierst, vliegt ook nog, is aanhalig. En hij fluit ook wel, iets minder als normaal. IS dit normaal tijdens een rui. Zijn ontlasting is ook wel goed. Heb al eivoer door het eten gedaan en dopje roosvicee door het water gedaan. Hoe lang kan een rui duren ?

groetjes Helma
Wijsbegeerte is een groot woord voor wat de gewone mens piekeren noemt.

Rianne

Hoi Helma, als hij verder goed eet en actief is, en de ontlasting zier er niet vreemd uit, hoef je je geen zorgen te maken. Ik weet niet precies hoe lang een rui duurt.

hellangellus

Hij is goed actief. Heeft net een half uur mijn t-shirt zitten te beknabbellen, kusjes gegeven, zijn zusje geplaagd  ;D
Wijsbegeerte is een groot woord voor wat de gewone mens piekeren noemt.

Lin

Als hij minder gaat eten en de ontlasting wijkt af dan moet je je zorgen maken. Je kan altijd wat vitamine druppels nog door het water geven of nog beter met groente variƫren.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

hellangellus

8 december 2015, 13:54:03 #4 Last Edit: 8 december 2015, 14:54:33 by hellangellus
hij gaat niet minder eten, maar is wel een bolletje en slaapt op twee poten en heel veel. Heb hem vandaag maar even een spuitje gegeven met dextrowater, rechtstreeks in zijn snavel, en zet hem even onder de warmtelamp zodat hij wat beter word. Als hij uit de kooi is vliegt ie wel, maar komt heel veel bij je en wil gekroeld worden en dan is hij ook wel actief, maar het is net alsof zijn energie weg is daarna.
Hij kijkt gelukkig niet glazig uit de ogen, maar vind het niet leuk.

update : na een poos onder de warmtelamp hebben gezet, gaat hij nu weer op 1 pootje doezelen, dit had hij de afgelopen dagen nog niet gedaan, ben eerlijk gezegd beetje opgelucht.
morgen ga ik naar de dierenwinkel om druppels op te halen. Sta ook in contact met de kweker.
Wijsbegeerte is een groot woord voor wat de gewone mens piekeren noemt.

Rianne

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van dextro water want het is enorm veel suiker en de energie die ze er van krijgen is waarschijnlijk kort en heftig, waardoor hij daarna wellicht nog vermoeider is.

carco

Dextro niet geven, dit werkt ook schimmels in de hand.
Als je het niet vertrouwt moet je een vogelarts bezoeken.

Groetjes: Caroline
Klik op het plaatje voor onze site!




hellangellus

Ga morgen druppels halen, aangezien hij goede ontlasting heeft en tussen de slaapbeurten eet en speelt, denk ik en zijn kweker dat hij zwaar last heeft van zijn eerste rui. Van zijn kuif is haast niets meer over en hij verliest ook staartveren. (hij plaagt zijn zusje nog steeds dus dat zit ook wel snor)
Wijsbegeerte is een groot woord voor wat de gewone mens piekeren noemt.

hellangellus

Heb bij de dierenwinkel multi-fit druppels gehaald van Beaphar, ook ruihulp en eivoer van Beaphar, hopelijk helpt het, hij heeft er al van gegeten. Maar ik heb het gevoel dat hij door het ergste heen is, is veel alerter. 
Wijsbegeerte is een groot woord voor wat de gewone mens piekeren noemt.

Rianne

Dat is in ieder geval een goed bericht. Dan heb je het in huis voor de volgende keer.

hellangellus

Heb weer een vrolijke fluitende valkparkiet mannetje in huis. Pff heb me aardig veel zorgen gemaakt. Nu is hij samen met zijn zusje de boel op stelten aan het zetten. Lizzy is erachter gekomen dat kroelen ook lekker is, en nu beide aan het kibbelen wie het eerst gekroeld wil worden.
Wijsbegeerte is een groot woord voor wat de gewone mens piekeren noemt.

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)