24 april 2024, 01:16:10

valkje geeft af en toe over

Gestart door Iris en Wim, 3 december 2015, 20:29:02

« vorige - volgende »

Iris en Wim

Één van onze valkjes heeft de laatste dagen al verschillende keren overgegeven. Het is ongeveer één keer per dag. Ik zie geen slijm of zo. Voor de rest is hij ook nog heel levendig, zit niet bol en gedraagt zich compleet normaal. Wat kan hier de oorzaak van zijn?  Moet ik hiermee naar de DA? Ik doe dit liever niet als het niet echt moet vermits het heel moeilijk is om hem te pakken te krijgen waardoor het heel stresserend is. Ook voor onze andere valk vermits ze onafscheidelijk zijn.

Lin

Hoi,

Wanneer spuugt ie en ruikt het zurig ?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

3 december 2015, 22:13:50 #2 Last Edit: 4 december 2015, 05:56:12 by Lin
Je kan ze ook beiden meenemen in een kleine transportbox dan valt de stress wel mee. Het kan nl een kropontsteking zijn.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Iris en Wim

Moeilijk te zeggen wanneer vermits het maar af en toe is. Ik hoor het pas als het zo ver is door het gekletter van de zaadjes op de grond en tegen de tralies.  Het is een beetje laastig om heel de dag er naar zitten te kijken in de hoop dat het gaat gebeuren. Daarstraks is hij direct daarna beginnen eten. En doordat ze zo verspreid liggen op de grond tussen de andere zaadjes en zo is het moeilijk om aan te ruiken ook. Ik heb de indruk dat het puur zaadjes is en bijna geen slijm.

Tot nu toe hebben ze altijd beide mmeegenomen naar de DA met heel de kooi. Maar we waren ze nu net aan het laten wennen aan een grotere kooi die altijd open staat en niet in de auto past... Slechte timing!

Rianne

Als het echt door de kooi vliegt dan lijkt mij dat hij er echt last van heeft. Valkparkieten willen ook nog wel eens voer opgeven voor de partner maar dan vliegt het niet door de kooi.

Iris en Wim

Citaat van: Rianne op  4 december 2015, 08:08:37
Als het echt door de kooi vliegt dan lijkt mij dat hij er echt last van heeft. Valkparkieten willen ook nog wel eens voer opgeven voor de partner maar dan vliegt het niet door de kooi.


Nee, voer opgeven voor de partner is het zeker niet! Dat heeft hij nog nooit gedaan en de andere zit er meetsal niet eens naast.

Lin

dan kan je het beste toch even laten controleren.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karincody

hoi hoi
hoe is dit verder afgelopen?

Iris en Wim

Net toen ik op het punt stond ze te proberen te vangen om naar de DA te gaan, was hij ineens beter. Hij is terug super fit en heeft niet meer overgegeven. Oef!!

Karincody


Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)