17 mei 2024, 09:06:19

Kwetter Café

Gestart door Lin, 17 november 2015, 21:27:29

« vorige - volgende »

bobbie

Citaat van: Lin op 26 juni 2016, 21:10:35
Vang je nog steeds voor kortere periode valkparkieten op?


Nee Lin, daar ben ik mee gestopt. We zijn nu gepensioneerd (ik nog niet echt maar ik doe voor spek-en-bonen mee ;D) en houden ervan om vaker weg te gaan. Logeerpartijtjes voor 1 of 2 vogels is makkelijker te regelen dan voor meerdere vogels. Komende vakantie gaan Goldy en Pierewiet mee kamperen, in Nederland. Als we naar het buitenland gaan blijven ze hier bij iemand logeren.

Lin

1 of 2 is natuurlijk makkelijker.
schijnt trouwens vandaag ook niet zo mooi weer te worden.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

carco

Gisteren was het 1 mooie dag, vandaag is het weer herfst  :(
Ik heb een lieve dochter die de vogels verzorgt gelukkig.
En de hond gaat altijd mee.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Lin

Maryam, heb je niet een vriendin die even wilt helpen of een buurvrouw? Om hoeveel gaat het?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

bobbie

Gelukkig heb ik diverse adressen waar ik Goldy en de hoogbejaarde kanarie kan brengen.

Voorheen, toen ik nog een aardig aantal valkparkieten had en mijn papegaaien, kwam er iemand in ons huis wonen terwijl wij met vakantie waren.

bobbie

Mijn papegaaien en een paar van mijn valkjes had ik geleerd uit zo'n konijnendrinkfles te drinken. Misschien een idee?
Niet iedere valkparkiet snapte het, maar een paar wel en die vonden het nog leuk ook om te doen, ondanks dat er ook een waterbakje ter beschikking was. Ze duwen dan met hun tongetje dat kogeltje omhoog en het water loopt dan druppelsgewijs in hun bekkie.

Lin

Ik vind zelf een vogel alleen zonder dat er iemand is wel gevaarlijk, maar dat zal niet iedereen delen. Als ie zich bezeert duurt het een hele tijd voordat er iemand is. Had je al een oproep gedaan bij vakantie oppas?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

bobbie

Alleen laten zou ik ook nooit doen. De tip van het water gaf ik omdat water snel vervuilt en je toch wel vaak (ik tenminste) tussendoor op een dag het water nogmaals verschoont.

Binnenkort ga ik voor 2 valkparkieten van mijn neef zorgen die een week weg gaat.
Supergrote kooi (die je niet zomaar verplaatst naar iemand anders) én ze zijn aan het broeden.
Ik ga daar dus zeker 2x per dag langs en ga daar dan ook zitten. Het is niet verzorgen en hup weer weg. Ook hebben ze aandacht nodig. Al zullen ze met hun eitjes niet echt op mij zitten te wachten haha.

Lin

Maar had je al een oproep geplaatst bij vakantie oppas?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Nou ja jij komt uit belgie en zit op dit forum je zal vast niet de enige zijn en proberen kan altijd.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Hoe is met iedereen?  Veel mensen vakantie?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Hier gaat alles prima. Geen vakantie ben altijd thuis

bobbie

Hier is alles goed. Weer een kleinkind erbij, geweldig. Nu hebben we 5 kleinkinderen, de oudste wordt in januari 17 jaar en de jongste is 4 weken.

De kleinkinderen hebben vakantie dus gaat oma straks met 2 naar de bioscoop. Ze komen zo eerst pannenkoeken bij ons eten en daarna naar Schronks of zoiets :-[ hihi. Ik zie het wel. Zij hebben de film uitgezocht.

Lin

Ik heb zelf ook geen vakantie had die laatst al.

Leuk Nel! Volgens mij ben je wel een leuke oma als ik dit lees.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

bobbie

Hahaha dat is niet mijn eigen verdienste hoor Lin. Het is zooooo ontzettend leuk om oma te zijn. Ze lokken het positieve bij je naar boven.

Volgend jaar doet onze oudste kleinzoon eindexamen.
Hij is helemaal gek van geschiedenis, interesseert hem enorm. Zijn hartewens is om ooit naar Normandie te gaan in verband met D-day etc.
Nu hebben wij hem beloofd dat als hij slaagt, wij hem volgend jaar meenemen naar Normandie, met de caravan. Trekt ie 2 weken met zijn opa en oma op  :P maar dat is totaal geen probleem, hij is helemaal blij met dat vooruitzicht. We betrekken hem bij de routebepaling, uitzoeken van campings, te bezoeken musea etc. Hij geniet nu al haha. En de kans dat ie slaagt is door dit vooruitzicht ook vergroot. Twee vliegen in 1 klap. ;)