Nieuwe valk 3mnd oud erg rustig en bang

Gestart door Falko1, 16 november 2015, 12:00:23

« vorige - volgende »

Falko1

Hallo allemaal,

Sinds een week heb ik nu binnen een valkparkietje in een kooitje zitten. Ik heb hem gekregen van mijn broer waar hij in een volliere zat. In augustus verzorgde ik zijn volliere tijdens zijn vakantie en toevallig is in deze tijd dit valkje geboren samen met zijn drie grote broers. Ze zijn toen in de volliere blijven zitten bij de andere vogels (valkjes en grasjes) tot ik mijn huis klaar had en daarmee ook het huis voor Falko. Nu zit ze dus een week binnen maar is nog erg stil. Hij heeft nu 4 keer gefloten en verder zit hij altijd op de bodem. Ik heb haar nog maar een keer rond zien klimmen in zijn kooi. Ook blijft ze blazen wanneer ik het voerbakje vul en het water ververs. Vandaag ga ik ze verhuizen naar een grote (papagaai) kooi waardoor ze meer ruimte heeft. Ik hoop dat ze dat fijn vind en dat ik ze dan tam kan krijgen. Nu blijf ik er tegen praten en kom langzaam wat dichterbij maar op een halve meter van de kooi blaast ze al.

Moet ik me zorgen maken of duurt het wennen gewoon wat langer omdat ze uit een volliere komt?

Rianne

Ik denk inderdaad dat het wat meer tijd nodig heeft. Heb je het stappenplan al gelezen?

Falko1

Hoi Rianne,

Dat stappenplan heb ik inderdaad gelezen en wil ik gaan toepassen. Ik blijf alleen hangen op stap 3 maar moet toch zijn voer geven en water verversen en dan is hij telkens bang. Ze luisterd al wel naar haar naam, als ik die roep gaat ze meteen met haar kopje omhoog en komt ze in de hoek van de kooi kijken als ik nog op 2 meter afstand sta. Maar dan zullen we gewoon wat geduld moeten hebben.

Rianne

Er zit in ieder geval dan wel vooruitgang in. Ze zit wel ook op stok?

Falko1

Hoi Rianne,

Ze was een keer op stok gaan zitten toen ze schrok, daarna weer op de bodem. Ik heb ze gisteren in een grote papagaaienkooi gezet en ik denk dat ze gewoon te klein zat vergeleken met de volliere. Gisteren heb ik ze verder met rust gelaten en ben er 's avonds bij gaan zitten. Ze blaast niet meer en ze zit nu alleen maar op de stokken en voerbak. Ze is ook al op mijn vinger gaan zitten dus ik denk dat het goed komt.

Rianne