28 maart 2024, 20:44:08

Bange valkparkieten

Gestart door JessieElizabeth, 9 november 2015, 16:01:33

« vorige - volgende »

JessieElizabeth

9 november 2015, 16:01:33 Last Edit: 9 november 2015, 16:09:18 by JessieElizabeth
Hallo iedereen!
Ik heb nu 4 maanden 2 valkparkieten, Biertje en Whisky.
Nu ben ik die tijd druk bezig om ze tam te krijgen, maar ze blijven bang. Ze bijten niet, stappen wel op mijn vinger, maar als ik ze uit de kooi haal gaan ze bang met z'n 2 boven op de lamp zitten op het plavond en komen ze er niet meer van af, en als ik ze dan terug wil doen in de kooi blijven ze rondvliegen tot ze uitgeput zijn.
Trosgierst vonden ze aan het begin heerlijk, maar nu willen ze dat ook niet meer eten.
Als ik met mn hand in de kooi ga gaan ze samen boven in het hoekje van het tralies zitten, en trillen ze helemaal.
Als de 1 bang is word de ander ook gelijk bang, terwijl whisky niet zo snel bang is maar biertje maakt hem met zijn gedrag heel bang.
Heeft iemand tips?  ???

Groetjes Jessie   :-*

Rianne

Hallo,
Heb je het stappenplan voor het tam maken al eens geprobeerd? Het staat hier bovenaan de pagina. Ons advies is om nog even te wachten met het uit de kooi laten tot ze op je hand of vinger durven te stappen.

JessieElizabeth

Hoi!
Ja in de kooi stappen ze vaak wel op de vinger.
Het stappenplan heb ik vaak herhaald, maar als de 1 bang word, word de andere ook bang, ze schrikken van elkaars reactie, en dan kan ik weer opnieuw beginnen met het stappenplan, daarom is het lastig.
Als ze uit de kooi gaan en dan terug moeten na een paar uur worden ze samen bang en vliegen ze overal tegenaan, als ik mijn vinger voor ze hou om op te stappen.
Heb je daarvoor misschien tips?

Rianne

Misschien proberen 1 voor 1 te trainen? Dus eerst de ene uit de kooi en dan degene die in de kooi zit mee trainen. En de volgende dag andersom.

JessieElizabeth

Dankjewel dat ga ik proberen!

RubenV

Ik heb onlangs heel wat over Aiki geplaatst.
Hij heeft namelijk gewoon bang van vingers..
Ik gebruik dus gewoon een stokje om hem uit de kooi te halen (op m'n knie zitten vind hij bv wel leuk!).
Ik heb hem online een speelpark besteld.
Als ik hem daarop zet kan hij lekker spelen en is hij ook niet meer bank.
Zeker een aanrader om op te zoeken!