6 mei 2025, 14:45:06

2e nieuwe valkje agressief?

Gestart door Choco & Maestro, 23 december 2015, 21:12:46

« vorige - volgende »

Choco & Maestro

Hoi,

Ik heb een 2e Valkje erbij gekocht van 7 maanden. Nou weet ik dat het al wel vrij oud is om tam te maken enzo, maar hij bijt en blaast
steeds naar mij en mn 1e valkje. Mijn 1e valk is heel tam en lief en laat het allemaal over zich heenkomen dat de 2e de baas speelt en soms wat gemeen
doet, maar ik vind het niet leuk voor hem. Bij mijn 1e valk kan ik ook gewoon zachtjes kroelen enzo, maar als ik al in de buurt kom van m´n 2e gaat hij blazen
en ´bijten´, want het is niet echt bijten maar meer met z´n snavel dreigend naar me toe pikken. Hij gaat nu wel rustig op m´n schouder zitten, maar als ik al
m´n hoofd richting hem draai doet hij het al. Ook gaat hij wel op m´n hand-vinger, maar niet er makkelijk en dan doet hij ook agressief. Kan iemand
me uitleggen waarom hij het doet? En misschien wat ik eraan kan doen? (Tegenover mij maar ook tegen m'n andere valk)
Ik hoop het maar, want ik wil het graag weten!!
Alvast bedankt.
:D <3

Choco & Maestro

Oke, dankjewel. Ik kan hem alleen komende dagen er niet uithalen omdat als hij vliegt zn vleugel gaat bloeden dus ik denk dat dat eerst even moet helen.  :-\
:D <3

Lin

Je kan wel met hem bezig zijn zolang het geen stress oplevert. Dus je hand in de kooi doen en met trosgierst proberen of hij naar je toe komt. Daar hoeft hij de kooi niet voor uit.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)