19 april 2024, 12:55:51

Raar gedrag

Gestart door Fisker en Tesla, 1 november 2015, 20:50:22

« vorige - volgende »

Fisker en Tesla

Het is mij opgevallen dat mijn valkje raar doet de laatste tijd. Hij gaat soms in de hoek van de kooi zitten, met zijn kont en staart omhoog. Vervolgens begint hij heen er weer te wiebelen en als ik dan naar hem kijk blaast hij.  ??? ??? Iemand enig idee?

Verders is mijn valk gezond en redelijk tam, hij is pas 7maanden.



Lin

Weet je zeker dat het een hij is?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Fisker en Tesla

Niet 100%  ;

Ga er in eerste instantie wel vanuit, aangezien er wel parels zijn maar niet volledig.

Lin

In het hoekje zitten en blazen doet vaak een pop als ze eieren wilt leggen. Deze valk is nog erg jong dus dat hoeft het niet te zijn. Qua ontlasting en eten dus geen bijzonderheden?  Ik denk dat je even moet afwachten of er toch nog een ei kont deze week. Mocht dat het niet zijn dan kunnen we even verder kijken.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Fisker en Tesla

zo zit mijn valkje erbij  ;D tevens ook de kleur te zien of het misschien dan toch een vrouwtje is  ???

Lin

Als ze al geruid heeft en de parels worden minder dan is het inderdaad een man.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Fisker en Tesla

De eerste rui heeft ie al gehad en alleen de staart en vleugels moeten nog aangroeien. Aangezien er heel veel parels op kwamen naar de rui, kan het een vrouwtje zijn ;D ;D

Sanna

Als ik zo naar die foto kijk moet ik meteen aan een broedse pop denken. Met 7 maanden weet ik niet of je al een ei kunt verwachten, maar dat is wel de leeftijd voor de puberteit. Dus de hormonen zullen wel wat aan het opspelen zijn. Vooral niet stimuleren door over haar rug te aaien ofzo. Het gedrag zal binnenkort wel afnemen verwacht ik.

Groetjes, Sanna

Fisker en Tesla

Lotus heeft nog geen ei gelegd, maar blijft lekker in zijn haar hoekje wiegen op zijn tijd.
Ze krijgt voldoende aandacht en probeer haar niet te stimuleren.   ;D

Fisker en Tesla

Lotus zit nog steeds in haar hoekje te wiegen, maar zit ook met de kont omhoog als ze op stok zit. En dan begint ze nu ook te piepen als de droogtrommel  ;D ;D en dat is wel lache, maar wel beetje irritant  ;D

Rianne

Haha! En maar denken dat de droger stuk is :D

Fisker en Tesla

Lotus is al dik 3weken aan het piepen van krakende schommel tot piepende droogtrommel ;D maar vind haar wel zielig, ze zit of in haar hoekje op de grond of ze zit krom ergens in de kooi  :(

Rianne

Echt heel zielig is het niet hoor, het is natuurlijk gedrag. Haal de eieren niet weg als die er komen, ze zal dan gewoon door gaan met leggen. Ze stoppen bij 5 of 6 eieren. Je kunt ze weg halen als ze er niet meer naar om kijkt.

Fisker en Tesla

Als ze ooit eitjes gaat leggen   ??? Ze is 8maanden, maar wist dat ik eitjes moest laten liggen tot ze er niet meer naar omkijkt  ;D

Lin

Kan je wat in de hoek zetten dat haar misschien afleidt? Verder moet je haar dus niet over de rug aaien  en even geen badwater plaatsen dat stimuleert het broedsgedrag. Komt er ook nog een maatje voor haar?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)