5 mei 2025, 20:53:45

HELP

Gestart door karinp81, 28 oktober 2015, 22:22:23

« vorige - volgende »

karinp81

ik weet niet wat ik moet doen. Een tijdje geleden heb ik de vogel van mijn zus overgenomen. bij hun in huis krijsde hij alles bij elkaar. Hier in huis gaat het heel erg goed. krijst niet alleen af en toe heel hard fluiten.
maar sinds ik deze vogel heb komt mijn eigen vogel amper uit de kooi. Ze mogen elke dag eruit, maar alleen de nieuwe vogel komt eruit en gaat bij mij zitten. Mijn eigen vogel bliift in de kooi. Tenzij ik naar de keuken ga, dan gaat ze in de opening zitten.

wat nu? kan ik de nieuwe vogel beter weg doen, zodat mijn eigen vogel weer een "leven" heeft. of zit ze in een soort van "fase"? Ze hebben geen ruzie, maar vriendjes zijn ze niet. ze happen wel naar elkaar, maar daar blijft het bij. ze gaan ook niet samen op 1 stok zitten.

ik twijfel over wat te doen. de nieuwe vogel is echt wel lief, maar vind het zo zielig voor mijn eigen vogel

Lin

En hoe gaat het als je eerst die van jou eruit haalt en daar een tijdje meezit en dan de nieuwe?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

karinp81

ik haal ze zelf nooit uit de kooi. ik doe het deurtje open en dan mogen ze eruit wanneer ze willen. Mijn eigen vogel is wel tam, maar bang voor handen (altijd al geweest) dus haar eruit pakken is geen optie. Ik heb ook geen extra kooi waar ik de nieuwe vogel dan in kan doen helaas.
mijn zus denkt dat ze er niet uit komt om aan te geven dat de kooi haar huisje is. zou dat ook kunnen? ze fladdert wel in de kooi, dus ze wil wel graag vliegen. In het begin kwam ze er wel even uit, dan vloog ze een paar rondjes, kwam soms bij mij zitten, maar vaak ging ze weer terug in de kooi.

Ik twijfel echt over wat te doen. Vind het zo sneu voor haar dat ik er echt aan denk om het mannetje weg te doen.

valkparkiet80

Het zou zo aar kunnen zijn dat ze haar eigen kooi als haar huisje ziet en er daarom niet meer uit komt. Kan je haar er ook niet uit krijgen met gierst in je handen?

karinp81

heb haar op mijn vinger eruit gekregen, maar nu zoekt ze naar de ingang....ze wil er gewoon niet uit...
ze zit wel goed in haar vel. ze wast zich wel geregeld, slaapt ook gewoon lekker....dan hoef ik het misschien niet zo zielig te vinden?

valkparkiet80

Denk dat je het niet zo zielig hoef te vinden mss dat ze moet wennen dat ze nu haar kooi moet delen