12 mei 2025, 01:40:58

verhuist

Gestart door Maryam, 11 oktober 2015, 17:36:47

« vorige - volgende »

Maryam

We zijn nu 2 weken geleden verhuist en ik merk aan dobi dat hij veel stiller is .
Hij eet wel en knabbelt aan de wortel ,maar is minder aan het fluiten .
Hij heeft samen met Kira nu een aparte kamer en kan me wel horen ,maar niet zien.
En dat zal wennen moeten ,hij komt er elke dag er uit en vliegt gelijk naar mij toe .
Ik geef hem veel aandacht ,maar toch vind ik hem stil.
Zal ik hem in de kamer zetten samen met kira ,of moet ik hem te tijd geven nog om te wennen?

Wat is jullie advies ?

Bob The Builder

Mijn persoonlijk idee is dat je mag gelukkig zijn met de stilte.

Voor hetzelfde geld kwam je raad zoeken op dit forum om een krijsende valk stil te leggen  ;D

Zolang hij zijn portie aandacht krijgt en daar tevreden mee is zou ik er niet veel aan veranderen.
Om hem toch wat levendiger te krijgen kan je misschien een radio aan laten in zijn kamer zodat hij nog wat verstrooiing heeft.

Groetjes!

valkparkiet80

Goedemorgen Maryam
Wat ik persoonlijk zou doen, Is wat ik ook met mijn eigen valkjes doe. Zodra je thuis ben zet de woonkamerdeur open zodat ze naar je toe kunnen vliegen als ze bij je willen zijn, Als ik weg ga heb ik hun kamerdeur gewoon open staan zodat ze ook in de gang kunnen komen. Ik weet niet hoe jou huis er uit ziet, Maar mijn huis  is gelijk vloers. En bij mij zit de slaapkamerdeur van mijn slaapkamer altijd dicht,net zoals de wc en keukendeur. Hier kunnen ze de hele dag ook in de gang komen. Als dat een optie bij jou is zou ik zeggen probeer dat eens om te kijken hoe dat gaat

valkparkiet80

Hebben ze eerst altijd bij je in de kooi gezeten?
Toen ik mijn eerste valkjes uit de dierenwinkel haalde waren ze stil en zaten ze alleen in hun eigen kamer op de deur. Maar na een maandje kwamen ze pas naar de woonkamer. Mss dat ze nog aan de ruimte moeten wennen