5 lieve valkjes zoeken een nieuw huis

Gestart door ericr, 24 oktober 2015, 09:23:45

« vorige - volgende »

ericr

Mijn vrouw is 5 maanden zwanger en aangezien we niet zomaar kunnen verhuizen in combinatie met een te klein appartement zorgt er helaas voor dat we afscheid moeten nemen van onze valkparkieten. We dachten reeds opvang gevonden te hebben maar misschien is er iets gebeurd bij onze eerste opvangadres waardoor opvang niet meer mogelijk is.

Het betreft 4 mannetjes en 1 popje.

Het gaat om:

Pantani, 11 jaar. Mannetje. Is tam en het langste bij ons. Heel rustig maar kan wel eens ruzie maken met 1 van zijn rivalen om het popje
Pele, 11 jaar. Popje. Is nooit echt heel tam geweest. Wel heel rustig
Basso, 10 jaar. Mannetje. Is tam en vraagt veel om knuffeltjes in zijn nek.
Pareltje. 10 jaar. Mannetje. Toen wij hem kregen dachten we dat het een popje was mede gelet op de geparelde veertjes. Bleek toch een (klein) mannetje te zijn. Is wel tam maar niet houdt niet van handen. Komt uit 1 nest met Basso of is in ieder geval samen met Basso maandenlang opgetrokken in de lokale Pets Place. Hebben daar ook maanden lang los in de winkel gezet. Daar helaas ook verkeerd gekortwiekt waardoor Pareltje niet heel goed kan vliegen.
Zico. 8 of 9 jaar. Als laatste binnen gekomen. Heel sociaal en beschermend.


Heb wel wat oudere foto's. Momenteel wat lastig om foto's te maken omdat we midden in een grote verbouwing zitten.

We kunnen hoe dan ook een bijdrage leveren in de opvang van onze valkjes. Het belangrijkste is dat ze een goed nieuw huis vinden waar ze zich prettig voelen.

carco

Misschien handig de woonplaats er even bij te vermelden?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ericr

Citaat van: carco op 24 oktober 2015, 12:37:26
Misschien handig de woonplaats er even bij te vermelden?

Groetjes: Caroline.


Ik woon in Den Haag. Afstand is op zich geen bezwaar overigens.

ericr

Ik begrijp dat een opvangadres niet te forceren valt maar onze 5 valkparkieten zoeken nog steeds een nieuw huis. Zou niks liever willen dan ze zelf houden maar zoals aangegeven is dat helaas niet mogelijk.

Rianne

Wat een vervelende situatie voor jullie. Ik hoop dat er gauw iemand reageert.

ericr

Citaat van: Rianne op 10 november 2015, 12:47:20
Wat een vervelende situatie voor jullie. Ik hoop dat er gauw iemand reageert.


Ik hoop het ook maar begint wel steeds krapper te worden qua tijd. Heb wel dit gevonden http://algemenedierenopvang.nl/ . Wat massaler dan we voor ogen hebben maar waarschijnlijk wordt het te lastig om binnen enkele maanden een herplaatsing te doen. We dachten in september al een adres te hebben maar helaas horen we niks meer van degene die de opvang aanbood.

Rianne

Valkparkiet 80  (of 180?) vangt valkjes op. Of heb je daar al contact mee gehad? Ik wil anders je oproep wel delen op onze Facebook pagina? Je mag m daar zelf ook op zetten. Even zoeken naar hobbykwekerij Sephora.

ericr

Citaat van: Rianne op 16 november 2015, 17:59:26
Valkparkiet 80  (of 180?) vangt valkjes op. Of heb je daar al contact mee gehad? Ik wil anders je oproep wel delen op onze Facebook pagina? Je mag m daar zelf ook op zetten. Even zoeken naar hobbykwekerij Sephora.


Ik heb met valkparkiet80 al contact gehad en ben daar ook geweest maar daarna geen contact meer kunnen leggen. Bedankt in ieder geval voor het meedenken, zal strak een kijkje nemen op jullie Facebookpagina. Bedankt voor het aanbod om daar ook een oproep te plaatsen.


ericr

Inmiddels contact met een opvangadres waar meerdere tamme valkparkieten in een volière zitten. Andere opties houden  we zeker nog open dus als er een alternatief komt horen we dat graag.

ericr

Citaat van: Maryam op 18 november 2015, 11:30:02
Ik hoop dat het gaat lukken ,sterkte met je zoektocht.


Dank je. In ieder geval is het eerste contact gelegd. Tegelijkertijd kwam mijn vrouw vandaag iemand tegen die mogelijk ook opvang kan bieden (2 adressen zelfs). Gaat opeens snel met het aanbod gelukkig.

ericr

Citaat van: Maryam op 19 november 2015, 09:11:52
Dan  komt het zeker goed nu,hou ons op de hoogte als je wilt .


We zijn er inmiddels uit. Wel de optie waarbij we het langste moeten reizen maar voor goede opvang hebben we dat zeker over.

ericr

Inmiddels hebben onze valkparkieten een nieuw huis in een prachtige volière. De lange reis is probleemloos verlopen. Ze zullen nog wel even moeten wennen aan hun nieuwe huis maar toen we weg gingen zaten alle vijf er monter bij.

Bedankt voor het meedenken en meeleven, gelukkig is onze zoektocht alsnog geslaagd.

Rianne

Super! Dit topic gaat op slot :)
Mocht je hier later nog iets willen schrijven dan kun je 1 van de moderators een berichtje sturen Eric.