goede tips??: harde pap bij de snavel weg halen?

Gestart door sandy86, 20 oktober 2015, 18:23:49

« vorige - volgende »

sandy86

Hallo iedereen,

Zoals ik verteld heb in de voorstel rondje, heb ik een jonge valkparkiet die ik voer met nutriburd.
Dit weekend was ik een paar uurtjes van huis, en dit overgedragen aan mijn lieftallige vriend.
Hij is haar vergeten goed schoon te maken, en ik kwam thuis toen zij dus al op het stok zat.
Nu heeft ze rond haar snaveltje allemaal harde stukjes, maar ik krijg het niet voor elkaar om haar stil te houden en dit schoon te maken.
Enorm bang dat ik haar zeer doe....iemand goede tips?

Lin

Toch proberen met veel water en anders eruit knippen. Maar hoe vaak voed je nu nog, wat weegt ie en hoeveel geef je van het lepeltje ?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

sandy86

ik voed hem/haar 3 x per dag, en dan als hij/zij leeg is weegt ze 85gram en vol zit die boven de 100gram....hij krijgt die spuitje...meestal tot hij rond de 100gram zit...en rond middag uur zit ze er onder...de valk geeft het zelf wel aan...
Sorry weet het geslacht niet

Lin

15 ml is teveel je zo max 10 moeten geven. Hoe oud is je valkje en hoe lang al op dit gewicht ?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

sandy86

hij is nu bijna 7 weken oud gok ik want die fokker wist dit niet precies...hij had de jongen door elkaar zitten dus bij jongere in gezet, deze was het enigste van der eigen nestje...ik ga nu der voeding ook afbouwen want ze knabbelt al aan eivoer en trostgierst en zit al op de stok en vliegt al lekker rond...

carco

2 keer per dag 10 ml geven.
Niet meer als 10 per keer .

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




de_vogelkamer

Met warm water lukt het meestal wel om zn bekkie schoon te maken. Dan worden die harde klonten namelijk weer zacht.

sandy86

Citaat van: de_vogelkamer op 22 oktober 2015, 11:45:46
Met warm water lukt het meestal wel om zn bekkie schoon te maken. Dan worden die harde klonten namelijk weer zacht.


klopt maar ik kan hem niet goed vasthouden, hij flipt hem...morgen weer een poging