23 april 2024, 09:00:07

aantal keer  nieuw water geven per week

Gestart door ken, 26 maart 2004, 14:59:34

« vorige - volgende »

ken

26 maart 2004, 14:59:34 Last Edit: 26 maart 2004, 15:00:35 by ken
Dit zou ik wel eens willen weten , ik zelf geef ze elke dag nieuw water, in de zomer 2 keer per dag(als het warm is), want ik drink ook nie graag warm water.  :)

Suzanne

Hoi,

Ik geef ze ook iedere dag vers water, met vitamines er in. Van de zomer zal het wel meer worden, maar moet ik nog even bekijken. Heb mijn voliere pas sinds najaar 2003 nl.  ;)

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Paul

Hoi,

Ik geef ook elke dag vers water met vitamines erdoorheen.
Soms duikt mijn rosella en ook een van de valkjes meteen in het drinkwater om te badderen dus moet ik het daarna meteen weer verversen en dan is het twee keer per dag :-)
In een bakje water gaat ie juist niet badderen ik heb van de week speciale platte bakjes gehaad die ik in de kooi zet.
Misschien moet ie dat nog leren ik gebruik nu ook hetzelfde water met vitamines om te badderen misschien gaat ie er dan sneller in.
In de zomer ververs ik soms sneller als het water verdampt en de bakjes te leeg raken.

Groetjes, Paul

Stijn dc

hoi

ik geef ook elke dag water. Meestal is het wel heel snel vies, omdat ze altijd baden bij mij,en dan liggen er veel lege zaadjes in. In de zomer is het ook vaak twee keer.

SDC:D

Joyce28

Hier ook elke dag,omdat het drinkwater ook tevens een bad is ;)

Suzanne

Ooh, wat een leuke foto is dat Joyce  :-*

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Inger m

Hoi,
Mijn vogels en konijnen buiten krijgen standaard 2 keer per dag schoon water en voer. een drinkflesje bij de cavia's meestal elke dag. Lijkt me opzich ook wel logisch, want water vervuilt heel snel en daardoor kunnen er allerlei zioektekiemen in gaan groeien, dus minder dan 1 x per dag lijkt me veel te weinig.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Bianca

Ik geef ook elke dag vers water, meestal als ik 's morgens wakker wordt krijgen alle beessies vers voer en water.
Soms kan het ook twee keer per dag zijn als ik zie dat er een zooitje van gemaakt is, maar dat is sporadisch.
Ik zie dat een aantal van jullie in de zomer twee maal per dag water verschonen, hier heb ik nog geen ervaring mee ik heb m'n eerste valkje afgelopen november pas opgehaald.
Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

giovanni

hellow

ik geef om de 2 dagen vers water, omdat ik gebrek aan tijd heb, ik weet wel dat duurt niet lang, maar als je het uitstelt vergeet je het natuurlijk :-/ Maar nu door de examens en straks de vakantie zal ik weer alle dagen vers water geven. Het is wel zeer nodig hoor, het water wordt hier zéér snel vuil :) zand, eten, donsveertjes... noem maar op, het zit er allemaal in :D


sadelienda

Ik geef ook elke dag water. Boeing wilt dat ook zo. In het begin had hij zn eigen kom met water op de kooi staan en als ik het vergat te verversen vond ik de kom terug op de grond met water over mijn vloer heen.  ;D
Het water wat ik vers neer zet werd ook eerst even gekeurd, mevrouw ging er met haar voeten instaan.  :D
Tegenwoordig heb ik een drinkbuis die nog steeds elke dag ververst word met vitamines erin.

Groetjes,

Sadelienda.


Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)

Paul

Hoi,

Sommige valkje laten hun uitwerpselen in het drinkwater vallen.
Dan is het zeker van belang om het niet te lang te laten staan dan is het echt een kweekbak voor bacterien en ze kunnen sneller ziek worden.
Zeker in de zomer kan dat heel snel gaan.
Als ik zie dat het water echt smerig is vervang ik het daarom ook meteen.
De bakjes met kokend heet water afspoelen uit de kraan, de meeste bacterien gaan dood boven de 60 graden.

Groetjes, Paul

Kolkkie

Hoi,

Hier poepen ze niet zo snel in het water want er hangt bij mij een afdakje boven.
Er liggen bij mij eerder zaadjes ik het water. Pukkie gaat vaak aan de wandel met wat grotere zaadjes (zonnebloempitten) en deponeerd ze in andere bakjes om ze daarna lekker op te peuzelen, al lukt dat natuurlijk niet als ze in het water liggen.

Maar om weer terug te komen op het onderwerp, ik ververs het water dagelijks, en in de zomer vaker.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Dana

Hallo,

Hier krijgen ze elke dag vers water en soms wel vaker. Dat ligt eraan wat ze met het water gedaan hebben(in gebadderd, gepoept of het zit vol zaadjes). Ik kijk het in ieder geval 3x op een dag na of het nog schoon is. En zomers krijgen ze zoiezo vaker vers water.


Lieke

Hoi,

Ik geef de mijne wel 5 keer per dag schoon water.
Hij gooit er steeds houtsnippers in en daar wordt het water heel bruin van.

Groetjes, Lieke

robentru

Hoi,
die van ons krijgen minsten 1 x per dag schoon water, in de zomer vaker en daarnaast kijk ik hoe het er bij staat en krijgen ze een lekker vers bakkie.
Trudy