29 maart 2024, 00:48:02

Aangenaam Sandy & ?

Gestart door sandy86, 20 oktober 2015, 18:07:24

« vorige - volgende »

sandy86

Hallo allemaal,

Wij zullen ons even voorstellen.
Ik ben sandy 29jaar en heb sinds 2weken een jonge valkparkiet een geparelde wildkleur hij/zij is nu 6 weken oud.

De valkparkiet liep vrij achter kwa gewicht, en ging niet lekker mee in het nest....en de fokker wou er vanaf.
Dus toen heb ik dit mooie valkje een kans gegeven, en had haar binnen 3x proberen aan de pap (handopfok?)
Ze groeit als kool en heeft een eigen willetje, en fluit en vliegt al rond.
Ook begint ze nu met het pellen van trostgierst, en knabbelen op eivoer.
Knuffelen vind ze heerlijk, en valt dan heerlijk in mn nek in slaap. heerlijk warm...
Naar buiten kijken vind ze ook geweldig (voor het kleine raampje)...en fluit dan terug naar kraaien en andere vogels die ze hoor...

Ik ben super wijs en blij dat ik hem/haar heb opgevangen en doe er alles aan dat ze een opgroeid tot een prachtige valkparkiet.
Helaas weet ik het geslacht nog niet, mocht het zo zijn dat ze een vrouwtje is dan krijgt ze als ze 1 jaar oud is een vriendje erbij...die van mn schoonouders, tenzij het niet klikt.
Weten jullie wat voor geslacht dit is?

Nu ff proberen 3 fotootjes te plaatsen






Lin

Zo jong kan je dat nog niet zien wat het geslacht is. Of weet je de ouders. Je hoeft niet een jaar te wachten voor een tweede hoor. Als deze tam is kan de tweede er al bij.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Trouwens. Wat een waardeloze kweker als die van een handopfok af wil. Stop dan met je hobby. Zo zadel je iemand anders net he probleem op.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

sandy86

met 6 weken niet?okee...hij/zij maakt al behoorlijke herrie maar heeft de kleuren van een pop...dus erg lastig, de 2de is totaal niet handtam, en bijt ook dus weet niet of het verstandig is?deze kleine muppet houd van kroelen en mist tot nu nog geen maatje...

Lin

Met de eerste rui pas. Ik gok zelf een pop.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)