6 mei 2025, 03:27:33

Pop onder de douche..

Gestart door Magorian, 28 september 2015, 08:09:11

« vorige - volgende »

Magorian

28 september 2015, 08:09:11 Last Edit: 28 september 2015, 21:16:56 by Magorian
Hallo allemaal! Ik heb twee valkjes, een pop die CoCo heet , geen idee hoe oud want ik heb haar een dik half jaar geleden gevonden in een bos, en sinds vorige week een nieuw popje Rose van 10weken oud. Omdat Coco heel moeilijk tam te maken is ( gaat op mn hoofd zitten en al wat je wil, maar echt kwaad op mn handen dus geen gekroel of opstappen ) dacht ik met Rose want ander leuks te kunnen doen. Zij stapt wel op en vliegt rond, en laat zich aaien. Of ze er wat aan vindt weet ik niet, ze zit er maar.

Nu vanmorgen dacht ik, ik neem haar lekker mee onder de douche. Terwijl ik onder het water stond zat ze stevig op mijn vinger, maar dat was het dan ook. Geen geluid, geen vleugels open, geen gekrijs of geblaas. Dus nu is mijn vraag, was ze bang, of niet geinteresseerd, of overdonderd,of...?

Heb haar naderhand droog geblazen met de fohn maar ook daar geen respons op.

valkparkiet80

Ik neem me valkjes ook mee onder de douche maar bij mij reageren ze ook niet altijd hoor. 1 die wil overal mee naar toe en als ik de douche aan zet smeert hij hem weg heb ik de kraan uit dan komt hij er weer bij. haha ;D

Een andere zet ik bijvoorbeeld op me hoofd en zeg tegen hem als je blijft zitten word je nat, En die blijft gerust zitten tot ik hem even van me hoofd af haal en dan pak ik hem even beet en doe ik hem in een handdoek tot hij wat droger is

Magorian

Citaat van: valkparkiet80 op 28 september 2015, 09:03:51
Ik neem me valkjes ook mee onder de douche maar bij mij reageren ze ook niet altijd hoor. 1 die wil overal mee naar toe en als ik de douche aan zet smeert hij hem weg heb ik de kraan uit dan komt hij er weer bij. haha ;D

Een andere zet ik bijvoorbeeld op me hoofd en zeg tegen hem als je blijft zitten word je nat, En die blijft gerust zitten tot ik hem even van me hoofd af haal en dan pak ik hem even beet en doe ik hem in een handdoek tot hij wat droger is

Ik heb het vandaag maar niet geprobeerd. Wie weet heeft ze nu een trauma van met mij onder de douche te staan haha :)

valkparkiet80

Natuurlijk heeft ze daar geen trauma van. Mss had ze er gewoon geen zin in. Dat hebben mijn valkjes ook wel eens. Toen het vd zomer zo warm was maakte ik ze nat met een plantenspuit nou 1 man die daar helemaal gek van is en waar je het liefste alleen maar nat mag maken die had er toen ook geen zin in

Rianne

Zet ze niet meteen in de volle straal. Hierdoor raken ze echt doorweekt en duurt het lang voor ze weer warm en droog zijn. Bovendien is het niet echt goed voor de vetlaag, die er juist voor zorgt dat het water niet bij de huis kan komen. Gaan ze er zelf onder, prima, maar niet te vaak!

Rianne

Oh, ter aanvulling, douche nooit Savonds met ze. Kans is groot dat ze dan niet genoeg verwarmd zijn om de nacht in te gaan.