Nieuw thuis gezocht voor mijn 7 valkjes (i.v.m. emigratie)

Gestart door Highlander7406, 3 september 2015, 20:13:38

« vorige - volgende »

Highlander7406

Ik heb er lang over nagedacht, maar heb besloten dat ik mijn valkjes de stress van de reis en weken in quarantaine niet aan wil doen. Ik zoek dus een nieuw thuis voor mijn lieverds. Ze zitten nu binnen in een grote kooi (70cm diep x 90 cm breed x 135cm hoog) en zijn half tam. Ze stappen wel op je vinger als je ze uit de kooi haalt of terugzet, maar van kroelen houden ze niet en ze komen ook niet echt bij je zitten (af en toe op je hoofd). Het liefst zou ik ze bij elkaar laten, maar 7 zijn er natuurlijk wel erg veel. Het zijn drie koppels en een vrijgezel, dus ze kunnen ook als koppels weg



Iago (2006) is de oudste dame. Ze heeft samen met Zazu twee nestjes bij mij gehad, maar helaas is Zazu dood gegaan. Iago vormt nu echter een koppel met Timon (2010). Iago is heel rustig, maar kan wel wat bijten. Timon fluit graag.

Iago:


Timon (midden)


Op bovenstaande foto staan ook Ed (2012 man links) en Shenzi (2012 pop rechts). Dit zijn broer en zus, maar vormen samen een koppel. Ed is de kleinste, maar ook de brutaalste van het hele stel. Shenzi is een heel rustig valkje.

Op onderstaande foto staan de ouders van Ed en Shenzi. Babbel (2009 pop links) en Pumba (2009 man rechts). Beiden zijn erg rustig.


Uit hetzelfde nest komt ook Banzai (2012 pop). Banzai is het schuchterst en kan soms flink krijsen. Ik denk dat zij het best tot haar recht komt in een volière.


Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

valkparkiet80

Ik kan je valkjes een goed thuis geven bij soortgenoten. Die een eigen kamer hebben van 8m2. Voor verdere info kun je mij mailen op valkparkiet2014@outlook.com

Highlander7406



Bob The Builder

Zijn je valkjes geplaatst? Of niet tot een overeenkomst kunnen komen?

Highlander7406

6 september 2015, 10:59:33 #5 Last Edit: 6 september 2015, 11:14:44 by Highlander7406
Nog niet, maar valkparkiet80 en ik hebben contact over een mogelijke herplaatsing (heb je tevens een PB-tje gestuurd).

Bob The Builder

Heb je mail beantwoordt!

Hoe langer ik naar je valkjes kijk hoe meer ik verliefd wordt op Pumba en Banzai  ;D

Veel succes met de zoektocht naar een nieuwe thuis alvast!

Highlander7406

Het zijn lieve beestjes. Ik zal ze missen.
Ik ga donderdag bij Valkparkiet80 langs om kennis te maken.

Highlander7406

Mijn valkjes hebben sinds gisteren een plekje gevonden bij Bob The Builder in de voliere!
Heel erg bedankt "Bob"!!!





Ze zitten nu nog apart, maar als alles goed gaat mogen ze over een paar dagen naar het grote verblijf met de andere valkparkieten.

Bob The Builder

Hoi Hoi!

Graag gedaan hoor!  Ik nam zelf ook al wat foto's!





Rianne