20 april 2024, 00:58:28

Valkparkiet aanschaffen. Tips?

Gestart door AlwinM, 11 september 2015, 09:31:44

« vorige - volgende »

AlwinM

Goedemorgen,

Mijn vriendin en ik hebben een tijd geleden een huis gekocht, en het is ons te stil in huis. Dus we dachten eraan om een valkparkiet aan te schaffen. Zij heeft vroeger een grasparkiet gehad maar een valk parkiet lijkt mij toch leuker (men heeft mij verteld dat die sneller gaan praten en makkelijker tam te krijgen zijn)

Nou heb ik natuurlijk een paar vragen over de aanschaf van een valkparkiet.
Waar kan je ze het beste kopen(we komen uit schiedam, zuid holland)? (Dierenwinkel, fokker, vogel speciaal zaak?)
Morgen gaan we langs vogelspeciaal zaak 4-animals in rijswijk. Heb op Internet niet veel goede verhalen gelezen over die zaak, maar kijken kan nooit kwaad toch?

We willen beginnen met 1 valk parkiet en later nog een valk parkiet. Of is het het beste om er gelijk 2 te kopen?

We zijn van plan de vogel gewoon vrij in het huis te laten rond vliegen. Als we gaan slapen wel weer in ze kooi natuurlijk.

Hebben jullie misschien tips waar we op moeten letten bij aanshaf?
Ik hoor het graag.

Mvg,

Alwin

carco

Ik zou zelfs niet eens gaan kijken bij 4 animals!
Goed bedoelde waarschuwing : absoluut niet naar toe gaan.
Ook niet naar Dennis papegaaien.
Zal een kweker in de buurt zoeken, alleen is bijna overal het seizoen ten einde inmiddels.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




AlwinM

Citaat van: carco op 11 september 2015, 11:03:12
Ik zou zelfs niet eens gaan kijken bij 4 animals!
Goed bedoelde waarschuwing : absoluut niet naar toe gaan.
Ook niet naar Dennis papegaaien.
Zal een kweker in de buurt zoeken, alleen is bijna overal het seizoen ten einde inmiddels.

Groetjes: Caroline.


Bedankt voor de tip. Scheelt weer 40 minuten rijden :)
Is er een website met kwekers? Ik kan zelf niet heel veel vinden eigenlijk.

Mvg,

Alwin

carco

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,14544.0.html

Denk dat je hier het meest recente kan vinden , of op facebook ;)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Bob The Builder

Nog een paar tips misschien?

Om op uw vraag te antwoorden ; onmiddellijk  2 valkparkieten zou ik niet doen.  Het kan wel, maar de kans is veel groter dat de vogels meer binding zoeken bij elkaar dan bij hun baasjes.  Het zijn dan ook soortgenoten nietwaar.
Mijn ervaring is om eerst een goede binding op te bouwen met één valkparkiet en dan pas een tweede in huis te halen.

Ik lees dat u verwacht dat de valkparkiet gaat praten...  Mijn ervaring is dat dit zeer moeilijk gaat.  Wijsjes fluiten en fluitgeluidjes maken gaat meer de richting uit van wat valkjes doen, of zo is toch mijn ervaring.  Een uitzondering hier of daar buiten beschouwing gelaten.

Alvast veel plezier met de zoektocht naar een huisdier.

AlwinM

Citaat van: Bob The Builder op 12 september 2015, 11:16:20
Nog een paar tips misschien?

Om op uw vraag te antwoorden ; onmiddellijk  2 valkparkieten zou ik niet doen.  Het kan wel, maar de kans is veel groter dat de vogels meer binding zoeken bij elkaar dan bij hun baasjes.  Het zijn dan ook soortgenoten nietwaar.
Mijn ervaring is om eerst een goede binding op te bouwen met één valkparkiet en dan pas een tweede in huis te halen.

Ik lees dat u verwacht dat de valkparkiet gaat praten...  Mijn ervaring is dat dit zeer moeilijk gaat.  Wijsjes fluiten en fluitgeluidjes maken gaat meer de richting uit van wat valkjes doen, of zo is toch mijn ervaring.  Een uitzondering hier of daar buiten beschouwing gelaten.

Alvast veel plezier met de zoektocht naar een huisdier.


Bedankt voor de tip. Leek mij zelf eigenlijk ook wel verstandiger om eerst 1 valkparkiet te nemen en met de tijd nog een erbij.

AlwinM

Citaat van: carco op 11 september 2015, 11:03:12
Ik zou zelfs niet eens gaan kijken bij 4 animals!
Goed bedoelde waarschuwing : absoluut niet naar toe gaan.
Ook niet naar Dennis papegaaien.
Zal een kweker in de buurt zoeken, alleen is bijna overal het seizoen ten einde inmiddels.

Groetjes: Caroline.


Vandaag toch maar naar 4-animals gegaan. Me vriendin wou er graag heen.
De valk parkietjes zitten met ong 10 in een kleine kooi.
Gauw weer weg gegaan daar.

Toch maar bij een kweker halen. Ik zag dat u ook kweekt.
Volg u nu op facebook en zal het daar in de gaten houden als het seizoen weer van start gaat.

Mvg,

Alwin

Rianne

Koop daar alstublieft niks! Al is het nog zo zielig... voor elk valkje wat je daar koopt komen er 2 voor terug...

AlwinM

Citaat van: Rianne op 12 september 2015, 16:16:51
Koop daar alstublieft niks! Al is het nog zo zielig... voor elk valkje wat je daar koopt komen er 2 voor terug...


Hebben daar niks gekocht.
Zijn daarna nog door gereden naar Avonturia de vogel kelder in denhaag. Daar hadden ze niet veel aan valk parkieten maar wel grote schone kooijen met maar een paar parkieten per kooij.
We willen als het kweek seizoen weer begonnen is een valkje aanschaffen.  Of na onze vakantie (eind mei/begin juni gaan we 2 weken op vakantie)