19 maart 2024, 07:31:11

Suske en Wiske

Gestart door Valkje101, 1 september 2015, 12:18:40

« vorige - volgende »

Valkje101

Hallo

Ik ben cecile, getrouwd en 2 kinderen. dylan (5) en Emma (1). Ik heb 1 hond Suki en 1 kat Aslan en sinds kort 2 valkjes Suske en Wiske. Ze zijn geboren als ik mij niet vergis in juni 2015, maar ik zal het nog eens navragen.

suske en Wiske zijn bij ons heel toevallig en onverwachts aangekomen. Mijn zuster had als kado van mijn schoonvader 2 valkjes gekregen. ze is shyzofreen. Omdat ze meereendeels van haar tijd alleen is en omdat ze voor de uitbraak van haar aandoening veel diertjes gehad heeft honden, katten, muizen, vogels, konijnen, tot zelfs een eekchoorn, hadden we gedacht dat zo een leuke vogels als valkjes haar wat compagnie konden houden. Maar we waren mis. Na 2 dagen belde ze mij dat de vogels weg moesten. ze maakten teveel rommel en dat kon ze niet verdragen.

er waren dus 2 oplossingen: 1 terug naar mijn schoonpa die hobbykweker is ofwel bij ons. Ons Dylan was euphorisch met het gedacht dat er hier vogeltjes kwamen. dus de keuze was snel gedaan

carco

Leuk dagboekje!

En de manier waarop Suske en Wiske in jullie bezit is gekomen, wordt vast heel gezellig bij jullie.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Valkje101

Idd. Had mijn zuster er geen gekregen dan hadden we er wellicht nooit gehad. Ik wist niet dat er zo sociale vogels bestonden. En dan zijn de mijne nog niet eens tam. Zonde om er geen te hebben! Ik hoop dat ze het hier naar hun zin zullen hebben. Ik denk dat ons beslissing binnen 14 dagen niet moeilijk zal zijn, voor mij mogen ze blijven. Nog wel wat werk met ons Suki, maar dat komt vast wel nog inorde

Valkje101

Dinsdag 1 september.

eindelijk eens een dag verlof. Joepie een hele dag dat ik kan besteden aan ons 2 nieuwkomertjes. Deze morgen vroeg uit de veren, want het is ons Dylan zijn eerste schooldag. hij gaat naar het 3 de kleuterklas. Behalve Suske en Wiske, die vonden het niet nodig om op te staan, dus zijn ze nog wat blijven luieren

Valkje101

Mijn valkjes

Links, de gele is Wiske en rechts de grijze is Suske




Later hoop ik betere foto s. Maar ik laat ze voorlopig nog niet uit de kooi  :)

Valkje101

Vrijdag 4 september

Vandaag gevraagt aan mijn schoonpa hoe oud mijn valkjes nu wel zijn. Wiske, de gele is 3 maanden. Suske is 2 maanden.

Deze morgen heb ik een soepbord in hun kooi gezet, gevuld met water. Ik moest gaan werken en ik heb dus niet gezien of ze het nu gebruikt hebben of niet. Wel was het water goed vuil bij aankomst. Heb het bord in de late nammiddag weggehaald. Want ik zou niet willen dat ze koud vatten.

Eerste poging vandaag om mijn hand in de kooi te steken. Paniek allom in de kooi. De pluimen vlogen alle kanten op

Rianne

Gewoon zo doorgaan met je hand in de kooi. Het heeft tijd nodig :)

Valkje101

12 september 2015

Voor de twede maal hun kooi uitgekuist vandaag. en het ging al een stuk beter dan de eerste keer. Verlede week was dat nog met getier en geblaas. vandaag was het al een stuk kalmer aan toe. suske en Wiske vlogen wel weg, maar geen geblaas meer en ook geen getier.

Lin

Ik zie dat ik je vraag heb gemist. Hoe gaat het nu ?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karincody

Wat een superleuk dagboek :D