Nieuwe valkparkiet bij mijn huidige valkparkiet

Gestart door Rowiee_17, 26 augustus 2015, 23:07:20

« vorige - volgende »

Rowiee_17

Ik heb al ruim een jaar een heel lief valkparkietje van twee jaar oud. Hij is tam en echt mijn maatje. Elke dag samen spelen, kroelen en liedjes fluiten.
Mijn schoonvader heeft bij zijn huidige huis een grote volière met allerlei vogels, waaronder een tamme valkparkiet van een jaar of 4. Binnenkort gaat hij verhuizen en hij wilde niet dat deze zomaar bij iemand terecht kwam en vroeg aan me of ik hem wilde 'adopteren'. Natuurlijk wilde ik dat, en zo is het snel gegaan en sinds vanavond zit hij bij ons. Ik heb hem in een aparte kooi zitten, twee meter van de andere valkparkiet af en heb hem met rust gelaten zodat hij kan wennen aan de nieuwe omgeving. Uiteindelijk wil ik dat ze samen in een kooi gaan.
Mijn vraag is hoe ik dit nu het best aan kan pakken. Wanneer laat ik ze bijvoorbeeld voor het eerst buiten de kooien met elkaar kennis maken, en hoe weet ik dat zij klaar zijn om samen in 1 kooitje te gaan? Bedankt alvast!

Rianne

Kooien naast elkaar zetten en dat even aankijken. Tonen ze straks interesse in elkaar dan zou je ze er samen uit kunnen laten.

RomyS

Ja wat Rianne zegt!
En als ze uit de kooi goed met elkaar omgaan zou je ze eens een kwartiertje samen in een grote kooi kunnen doen.
En dan opbouwen, steeds ietsje langer. Als het goed gaat kun je snel opbouwen hoor!
Ik hoop dat het klikt, fijn dat je valkparkiet nu een maatje heeft!