7 mei 2025, 00:24:47

wie kan mijn helpen

Gestart door reina, 25 maart 2004, 23:11:02

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Bob,

heb je geen foto van je Lutino?
Vaak kan je het zien aan de rug die is bij popjes met geel overgoten en bij mannen voornamelijk wit.
Ook hebben popjes een visgraatmotief in de staart maar dat kan een man van een jaar oud soms ook nog hebben.
Het beste zie je het aan het gedrag.
Loopt ie rond te paraderen met de velugels wijd, tikken met de snavel tegen de tralies of fluit ie melodietjes na is de kans op een man heel groot.

Groetjes, Paul

bob

hoi,
ik heb wel een foto maar moet ik wel op msn doen
ken je me ff toevoegen dan
zinarsahin838@hotmail.com

Paul

27 maart 2004, 03:48:36 #17 Last Edit: 27 maart 2004, 04:05:01 by Paul
Hoi Bob,

Je kan hem ook even naar mijn email sturen dan plaats ik hem hier wel voor je dan kunnen anderen ook even zeggen wat ze er van denken of het een man of een popje is.
Mijn email is paul@valkparkiet.com

ik heb je mail ontvangen.
Hier is je foto:

Groetjes, Paul

Carla Vdb.

Het lijkt me op deze foto nogal moeilijk te zeggen of het een man of een pop is. Mischien dat iemand anders het er wel kan op zien. Ik denk ook, zoals Paul zegt, dat je eens op zijn/haar gedrag kan letten, een pop lijkt minder interesse te tonen als je ertegen praat, ze luistert wel maar reageert niet echt, een man zal eerder terug brabbelen en na fluiten als je een deuntje fluit. (Dat is toch wat ik ervaren heb met mijn valkjes)
                                 Groetjes Carla

Joyce28

Mijn popje reageert altijd terug,dus als ik fluit,fluit ze kort terug ;)

reina

kunnen jullie dit onderwerp ergens anders voeren, want ik was dit onderwerp begonnen en nu gaat het totaal ergens anders over, het ging over mijn Barnardparkiet en heb nog geen konkreet antwoord gehad.
als je vragen hebt over je valkje doe dat dan in een nieuwe kopje

Carla Vdb.

suus

Hallo Reina,
Hoewel je helemaal gelijk hebt dat het onderwerp over de lutino ergens anders moet, ben ik het niet helemaal met je eens over het konkrete antwoord. Volgens mij is het konkrete antwoord wat je wilt, niet te halen hier. De meest gegeven tip is dat je toch echt een dierenarts (bij voorkeur een vogelarts --> Feld in Amersfoort) moet raadplegen, alleen hij / zij kan je konkrete antwoorden hierover geven.
Ik denk dat we je hier op het forum alleen maar kunnen adviseren, en verder is het gokken en ideeen uitwisselen. Dus wacht niet te lang op het konkrete antwoord, want dat zou zonde zijn.
Hopelijk gaat het goed met je bernardparkiet, en is het iets onschuldigs
Sterkte!
groetjes suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Paul

Hoi Reina,

Je hebt natuurlijk wel gelijk zo'n vraag hoort appart gesteld te worden en niet in een bestaand bericht.
Eigenlijk hoort een vraag over een Barnardparkiet ook bij andere dieren maar daar heb ik zelf niet echt een probleem mee hoor :-)
Om even op je Barnard parkiet te reageren het volgende.
Je schreef:
Citaatwe hebben het idee dat zijn vorige baasje h'm heeft mishandeld. hij moet echt niks van handen hebben.

Dit zegt ook niet alles over wat er met hem gebeurd is.
Ik heb zelf een rosella met 4 weken gekregen en die met de hand grootgebracht.
Je verwacht dan dat ie super tam zou worden maar hij is bang van de handen die hem gevoerd hebben dat is toch vreemd.
Hij komt wel op je schouder en pakt soms met moeite wat uit je hand maar hij is er echt bang voor en we hebben hem nooit iets aangedaan.
Dus je Barnard parkiet hoeft niet mishandeld te zijn om handen niet fijn te vinden.
Het voer wat je hem nu geeft is stukken beter dan het papagaaienvoer want een Barnardparkiet eet ook grote parkietenvoer en papagaaienvoer daar kan hij bepaalde grote dingen misschien niet goed van eten en het mengsel is anders samengesteld.
Valkparkietenvoer is eigenlijk ook grote parkietenvoer maar meer op valkparkieten afgestemd maar het komt wel in de buurt.
Ik heb een tijdje voer voor grote parkieten gebruikt van het merk Teurlings dat is heel erg goed ik had dat me mix met 23 soorten zaden en dat veviel echt heel goed omdat er ook geen zonnepitten in zaten want daar word je soms gek van.
Als je dat een keer ergens kan krijgen zou ik dat zeker proberen voor je Bernard parkiet want dat is beter dan gewoon valkparkieten zaad.
Ik kocht het zelf in Sliedrecht in een winkel ik weet niet of je daar in de buurt woont?
Hoe is het ondertussen met zijn pootje is dat al verbeterd?
Anders zou het toch een gebrek aan iets kunnen zijn.

Groetjes, Paul

reina

met het pootje gaat het weer beterder.
maar hij valt nog steeds van zijn stokje :-/
wij wonen zelf in Terneuzen dat ligt onder in zeeland tegen belgische grens, dus dat is veel te ver weg.

Paul

27 maart 2004, 20:01:20 #25 Last Edit: 27 maart 2004, 20:02:31 by Paul
Hoi Reina,

Dat is inderdaad een eind van je vandaan maar in Belgie zit ook een goeie vogelarts heb ik begrepen.
Dat is:
Dr. Ferdy Vandersanden
Strodorp 41
3620 Lanaken - Veldwezelt
Tel. 089 - 72 17 76
Die zou meer bij jou in de buurt moeten zitten denk ik.
Je kan dr Feld natuurlijk wel altijd even bellen om te vragen of ie er iets op weet dan hoef je er niet langs.
Maar als ie dat al lang heeft is er geen acuut gevaar en kan je proberen met verschillende voedingssupplementen om te kijken of dat verbeterd.
Dat het pootje verbeterd is dat is in elk geval een goed teken dan heeft dat waarschijnlijk niks met elkaar te maken hebben.

Groetjes, Paul.

bob

hoi paul,
ik heb een andere foto ik weet niet
of deze duidelijker is maar ik
sturen wel naar je email :)
mischien is t nu duidelijker  :P

bob

owja en nog een vraagje  :P
de achterhoofd van de lutino is kaal
t was al een beetje kaal maar het is een
beetje meer uitgevallen als eerst