28 maart 2024, 19:59:29

allerliefste Lilo

Gestart door Lilofreye, 23 juli 2015, 12:25:27

« vorige - volgende »

Lilofreye

23 juli 2015, 12:25:27 Last Edit: 23 juli 2015, 12:27:31 by Lilofreye
Zaterdag hadden we onze beide vogels los.
Ineens begon Lilo onze eerste vogel die we aangeschaft hebben raar te doen. Hij verloor zijn evenwicht en begon te trillen. We hebben meteen het dierenziekenhuis gebeld en zijn er ook meteen heen gegaan. Ondertussen kon lilo niet goed zitten en hield hij zich met zijn snavel vast aan de tralies.

De volgende dag werden we gebeld, hij zag er iets beter uit. En we namen hem mee naar huis toe. Maar hij verslechterde en de volgende dag hebben we hem meteen weer naar het dierenziekenhuis gebracht. Ze hebben gedaan wat ze konden, en zo voel ik dat ook. Dinsdag kregen we telefoon, hij was er slecht aan toe, en inderdaad. Hij had zijn kopje helemaal achterover in zin nek liggen, hij zat in een soort kramp, hij kon zijn hoofdje niet meer normaal bewegen. Toen hebben we gezegd alsjeblieft snel een spuitje. Ik ben er bij geweest, de arts pakte hem uit de kooi en legde hem op zijn zij. Hij bleef rustig liggen hij vond het allemaal wel prima. Van de narcose die hij kreeg was hij al bijna overleden, hij was zo zwak.

Vandaag krijgen we een mooie urn in de vorm van een hartje en maken we een plekje voor hem, we hebben veel veren bewaard en die willen we inlijsten. Lilo was zo ontzettend lief, kon niet bijten en was altijd vrolijk. Als je smorgens bij de kooi kwam begon hij te zingen en zei meteen haii! Zo'n ontzettende lieverd. Onze andere vogel stitch is verdrietig, heeft 3 dagen niet gegeten maar sinds gister is hij weer gaan eten, maar er komt totaal geen geluid uit hem. We hopen dat hij snel weer de oude is.


Lilo is 4 jaar oud geworden en vergeten zullen we hem nooit.




valkparkiet80

Ik hoop dat stitch zich snel weer beterder gaat voelen en weer helemaal de oude wordt. Natuurlijk hij mist zijn maatje/vriendje heel erg. Hoe gaat het met jullie/jou?  Jullie hebben wel een mooi aan denken aan lilo.

Toen mijn valkje in februari dit jaar overleed [pop]. miste haar maatje [pop] haar ook heel erg, Zei heeft 2 dagen lopen schreeuwen gillen om haar en heen en weer vliegen, Toen ben ik snel naar de dierenwinkel gegaan en snel voor haar een nieuw maatje gekocht [man] 3 dagen samen in de kooi gedaan En nou kunnen ze niet zonder elkaar, Waar de pop is. Is de man ook

Lilofreye

Dank je.
Met ons gaat het wel redelijk, een beetje met vlaagen, maar stitch is gelukkig elke dag iets vrolijker.

Jaa eigenlijk zou een nieuw vriendje voor hem geweldig zijn maar ik denk dat we stitch alleen laten, zonder vriendje. Hierna willen we ook geen dieren meer het is zo verdrietig als ze dood gaan. We hebben Lilo aan stitch laten zien toen hij al overleden was, hij begon meteen tegen hem te praten maar hij had volgens mij snel door dat er iets niet klopte. Sindsdien is hij niet meer zo aan het zoeken en krijsen.

Ah heel lief dat jullie koppeltje zo goed met elkaar kunnen. Blijft natuurlijk het allermooiste, een koppeltje!

valkparkiet80

Ja het is ook heel erg verdrietig als ze overlijden. Ik heb meerdere valkjes heb toen haar en haar maatje allebei mee naar de woonkamer genomen en ze kwam er zo lief bij zitten.
Gelukkig dat het met jullie ook redelijk gaat. Ik denk ook dat jullie er goed aan hebben gedaan om lilo nog even aan stitch te hebben laten zien

Dumpy

Bah wat naar! Veel te jong.. sterkte!