nieuwe volière gezocht voor twee mannetjes

Gestart door aschuring, 18 juli 2015, 15:34:30

« vorige - volgende »

aschuring

Hallo allemaal, op dit moment heb ik vijf valkparkieten in mijn huiskamer zitten, en dat wordt te veel. Aangezien ik alweer een tijdje alleen ben en fulltime werk vind ik dat ik ze niet genoeg aandacht kan geven, dus ik wil twee van mijn vogels graag een beter huisje bieden.

De eerste vogel die ik kwijt zou willen is Laika, de man van een koppel (plm. 10 jaar oud, witmasker). Ik wil ze scheiden omdat hij de pop steeds meer kaal plukt, het begon met alleen maar de kuif maar nu ook haar rug. Ik heb ook niet het idee dat het een harmonieus koppel is, zij reageert nauwelijks op zijn aandacht. Ik weet niet of het verstandig is om ze op deze manier te scheiden, maar ik heb geen ruimte om twee kooien neer te zetten. Deze man lijkt ook 11 maanden per jaar in de rui te zijn (verendek is niet glad), ruimix of vitaminesupplementen lijken niet te helpen. Hij lijkt er verder geen last van te hebben, hij is niet teruggetrokken of lusteloos.

De andere man (wildkleur) is van augustus 2012 (eigen nestje, was niet gepland). Hij is verreweg de meest avontuurlijke van het stel, hij hangt graag aan het snoer van een lamp en sloopt in zijn eentje zo'n beetje de helft van de houten speeltjes... Maar hij krijst ook veel, vooral wanneer er veel vogels buiten zitten. Het is best lastig als 1 valkje een groep meeuwen of eksters probeert te overstemmen ;) Mogelijk dat hij in een andere groep beter op zijn plek is.

Ze zijn tam genoeg om uit mijn hand te eten, maar zijn verder helaas niet getraind. Het zijn wel binnenvogels, tot nu toe zijn ze nooit buiten geweest.

Ik woon in Delft en vind het geen probleem om de vogels zelf te komen brengen. Het liefst gaan ze beide naar hetzelfde nieuwe huisje, zodat ze elkaar nog hebben.

valkparkiet80

Goedemorgen
Ik kan u valkjes een goed thuis bieden bij soortgenoten, Die een eigen kamer hebben van 8m2 en door het hele huis heen vliegen. Kunt u me mailen op valkparkiet2014@outlook.com. Dan kan ik u meer info en foto's mailen

Constance

Valkparkiet80....gewoon uit nieuwsgierigheid; ik zie je op alle oproepen reageren hier; je zult ondertussen wel veel valken hebben nu?  ;)

valkparkiet80

Constance.
Ja dat klopt ;D niet iedereen reageert of de afstand is te groot

aschuring

Citaat van: valkparkiet80 op 19 juli 2015, 07:21:14
Ik kan u valkjes een goed thuis bieden bij soortgenoten, Die een eigen kamer hebben van 8m2 en door het hele huis heen vliegen. Kunt u me mailen op valkparkiet2014@outlook.com.
Bedankt, ik zal zo even een mail sturen. Ik vraag me wel af of Laika goed kan aarden in zo'n grote groep, het is een beetje een held op sokken ;)