26 april 2024, 00:05:30

Pipo en Sassa

Gestart door Moulid, 20 juli 2015, 15:24:53

« vorige - volgende »

Moulid

Hallo ik ben nieuw hier op het forum.
Al jaren geleden heb ik valkparkieten in huis, maar ik wil mij er nu echt in gaan verdiepen!
vandaar dat ik mij hier heb aangemeld.

Het begon allemaal in 1997 toen ik mijn eerste valkparkiet Jacco mee naar huis nam, ja ik nam hem gewoon mee naar huis, ik liep toen der tijd stage in een dierenspeciaalzaak en deze valkparkiet was eigenlijk een zielig geval, weet nog steeds niet wat hij had maar hij heeft zijn hele leven een kale kop gehad en daarbij had hij altijd ontstoken ogen en had ik het idee dat hij blind was, het was een albino, maar goed na een aantal jaar heb ik er een 2e vakparkiet bij gedaan een pop en Jaccoliene genoemd! na een tijdje begon mevr eitjes te leggen en kwamen toen niet uit omdat ze die gewoon zonder een broedhok op de bodem had gelegd, na die keer heb ik er een broedhok ingeplaatst en heeft ze daarin nog 3 nestjes met eitjes gelegd, weet niet meer hoeveel eitjes maar van dat 1e nestje in het broedhok kwam er maar 1 uit, vond het erg leuk, maar helaas hebben wij dat babyvalkje moeten laten inslapen omdat het pootje van die valk verkeerdom was gegroeid, bij het 2e nestje net zo helaas, maar gelukkig bij het laatste nest is er dan 1 overgebleven die nu alweer rond de 14 jaar oud is genaamd Pipo!, Jaccoliene is helaas een aantal jaar geleden overleden, waarschijnlijk een hartstilstand :( en ook vader Jacco is alweer 2 jaar geleden overleden, hij had een longontsteking opgelopen, hij heeft een tijdtje antbiotica gekregen maar het mocht niet baten helaas :( nu was Pipo helemaal alleen, al leek hij het best wel naar zijn zin te hebben toch knaagde het aan mij en heb ik vorige week besloten om die ene zielige valkparkiet pop in de dierenwinkel hier te kopen, zij genaamd Sassa zat al een dik jaar daar in dat kooitje samen met een andere maar die is een halfjaar geleden verkocht en ik kreeg het idee dat zij erg gehecht aan mekaar waren want Sassa begon zichzelf erg te plukken en je zag haar gewoon achteruit gaan. nu zitten ze lekker samen in een kooitje niet erg groot maar over een paar dagen ga ik een buiten voiliere halen hopelijk kunnen ze daar dan zo snel mogelijk van genieten.

sorry voor het lange verhaal
groetjes Pipo en Sassa en Moulid
Pipo! heeft eindelijk een vriendinnetje Sassa!

Moulid

Vergeten erbij te schrijven
ik wil nu van mijn valkparkieten echt mijn hobby maken,
heb al jaren ervaring in ook andere vogels, zoals bourks parkieten en 4 Bonte boertjes, die laatste heb ik helaas toen weg moeten doen toen ik mijn man heb leren kennen, nu inmiddels 2 kinderen verder die vaker van huis zijn, dus heb er meer de tijd voor
Pipo! heeft eindelijk een vriendinnetje Sassa!

Dumpy

Welkom!
Wat leuk dat je er weer een valkje bijgehaald hebt! Lekker van genieten!