16 april 2024, 18:51:01

Kleur van de pootjes

Gestart door RomyS, 18 juni 2015, 16:35:25

« vorige - volgende »

RomyS

Hoi allemaal,
Ik heb een valkparkiet die heel erg veel drinkt en daarmee gepaard gaat gigantisch waterige ontlasting. Eigenlijk alleen maar water met een klein slap wormpje.
We hebben de hulp van een vogelarts ingeschakeld en die heeft een slechte bacterie in de darmen ontdekt, we hebben een antibioticakuur voorgeschreven gekregen.
Nu hebben we nog een valkparkiet, een gezonde, en de pootjes van deze parkiet zijn lichtroze. Dit is een bonte witmasker man.
Ons zieke popje (die overigens kerngezond oogt en heel actief is) heeft bijna paarse pootjes. Zij is wildkleur. Is dit normaal? Ik weet dat een paarse kleur bij jongen in het nest op uitdroging kunnen duiden..

Het hele verhaal van veel drinken, diaree en paarse pootjes speelt al weken, morgen gaan we weer naar de dierenarts. Ik ben toch benieuwd naar jullie ervaringen!

SJ.

Mijn oude geparelde valk heeft grijzige pootjes en mijn jonge  bontmasker en cinamon witmasker hebben rozige pootjes. Ik weet niet of dat een antwoord is op je vraag..
https://geenhippie.wordpress.com/ <-- informatie over washing only; je haren wassen met alleen water!

Tara

Je hebt valkjes met rozige pootjes en je hebt er met donkere, tot paarskleurig.. Dit hangt gewoon af van de mutatie en de vererving, kzou me geen zorgen maken tenzij ze er echt niet gezond uitzien... Maar wildkleuren hebben meestal donkere pootjes. Tenzij ze mss split zijn voor lutino. Zitten ze samen? Mss moet je het ander valkje ook die kuur geven als het besmettelijk was.

Groetjes

RomyS

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden!
Ze zijn allebei nog erg jong en zitten samen, het lijkt niet besmettelijk te zijn.
Het is een opluchting dat de kleur kan verschillen, dankjulliewel :)
Morgen de dierenarts afwachten voor een nieuwe antibioticakuur!

Tara

Succes!
Vraag het hem mss ondertussen even of het besmettelijk kan zijn, beter voorkomen dan genezen ;)

Groetjes, Tara

RomyS