20 april 2024, 08:50:25

Kiki laten inslapen?

Gestart door Dumpy, 12 juli 2015, 18:30:03

« vorige - volgende »

de_vogelkamer

achossie, lekker papbekkie  ;D
Dat gaat snel met haar 70 gram! Super hoor. Waarschijnlijk wil ze niet veel pap meer omdat ze nu ook regelmatig wat zelf eet. Je kan het pap rustig gaan afbouwen. Dan zie je meteen of ze goed op gewicht blijft en ze dus voldoende zelf eet.
Je kunt inderdaad wat eivoer met pap aanbieden, maar geef hier niet teveel van. Veel eivoer is namelijk niet goed voor volwassen valkjes, dan krijgen ze het aan hun nieren. In de papvoeding zelf zitten ook al veel eiwitten, dus het wordt anders snel teveel. Let ook op dat je het niet te lang in de kooi laat staan want het bederft erg snel.
Super dat het de goede kant op gaat!



Dumpy

Papbekkie haha zo kun je het wel noemen ja. Durfde haar niet te wassen ivm kou. Toen ze weer thuiskwam na de vogelarts zat zelf haar hele borst er onder. Gelukkig heeft ze dat zelf weer netjes gemaakt want daardoor zag je heel goed hoe mager ze is. Nu is haar borstbeen weer bedekt gelukkig.
Over de tips van eivoer, ze wil het niet, maar dan ook echt niet. Probeer haar nog sochtends en savonds pap te geven maar ook dit weigert ze Door stijf dr snavel dicht te houden. Ze eet wel de hele dag Door zaad. Heb nog nooit een vogel zoveel zien eten. Laatste 2 dagen amper pap binnen kunnen krijgen, toch weegt ze nog steeds 'netjes' 70 gram. Ook wil ze weer net als haar vriendjes los in huis vliegen. Ik gun haar dit, ze kan ook wel weer vliegen, maar is dit verstandig om te laten doen ivm haar gewicht?

Bob The Builder

Als je Kiki het wil zou ik het toestaan, zolang ze geen voorkeursbehandeling krijgt  ;D

Mocht ze gewicht verliezen, dan pas zou ik weer wat afbouwen.

Dumpy

Uiteraard geen voorkeursbehandeling  haha! Het is alleen dat mijn 2 andere valkjes niet in een kooi zitten. Alleen als ze buiten zijn. Binnen zijn ze los. Kiki zit in een kooi. Eerst was dit prima maar nu ze wat sterker is wil ook zij weer los. Vogels pff en ik heb nog niet eens kinderen..  ::)

Dumpy

Yes! Na 2 weken op 2 pootjes slapen zit ze nu voor het eerst te dutten op 1 pootje. Blij!  :D :D

RomyS

Super!
Ik zou inderdaad luisteren naar wat zij aangeeft, ze weet het zelf het beste.
Als ze alleen maar zaadjes wil: prima. Dan maar geen pap, blijkbaar heeft ze dat niet meer nodig.
Ik ben heel blij voor je!

carco

Wat een goed nieuws zeg!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




aschuring

Heel mooi om je verhaaltje te lezen, en ik ben blij voor je dat je hebt doorgezet. Blijf je nu nog steeds pap aanbieden ondanks dat ze het niet aanneemt, of is ze al zo ver dat dat ook niet meer nodig is?

Dumpy

Hoi Aschuring,

Bedankt! Ik bied het haar nu sochtends en savonds aan. Soms heeft ze er zin in maar meestal niet meer. Ze eet erg veel zaad Door de gehele dag dus haar eetlust is groot. Ze weegt nu 72 gram en is  aardig aangesterkt. Toch blijft ze rare ontlasting houden. Soms goede poepjes en soms nog steeds lange slierten die aan haar kontje  blijven hangen. Snap daar echt niks van.
Groetjes Danielle

de_vogelkamer

Echt fijn dat het zo goed gaat!
Wat betreft de vreemde ontlasting, heb je zelf nog medicatie gekregen om thuis te geven? Kan zijn dat de infectie nog niet helemaal verholpen is en ze nog een kuurtje moet. Ik zou even langs gaan bij de vogelarts of ontlasting opsturen ter controle.