Nieuw tehuis gevraagd voor lief Drents popje

Gestart door Anita67, 5 juli 2015, 12:53:09

« vorige - volgende »

Anita67

Wij zoeken een nieuw huisje voor onze tamme wildkleur pop.
Vijf jaar terug heb ik deze via M.plaats gratis afgehaald omdat het baasje was overleden en de zoon werd steeds wat verdrietig als hij de valkparkiet van zijn vader zag en besloot hem weg te doen.
Kuifje is toen van een kooi naar een voliere gegaan bij ons met soortgenootjes.
De andere valken waren niet tam maar ik ging geregeld in de voliere kroelen met Kuifje.
Hij kroelde ook wel met andere vogels maar had er geen echte aansluiting mee. Ik vermoed dat ze al jong is weggehaald uit het nest. Ik wil toch even zeggen dat ik dit afkeur. Een vogel die haar soortgenoten niet echt als soortgenoten ziet is best zielig. Ze heeft een partner gehad en heeft eitjes en jongen gehad maar tot twee keer toe wist ze niet wat ermee te doen en is alles op niets uitgelopen en zijn de kleintjes doodgegaan/doodgepikt. Erg sneu voor Kuifje dat het steeds niet lukte en de boel weer opgeruimd moest worden terwijl de 'buurvrouw' wel gewoon haar jongen grootbracht. Dus geen partner meer voor Kuifje in die zin. Dat moet de nieuwe eigenaar ook echt beloven!!
Dus please laat moeder vogel haar eigen jongen grootbrengen en maak vogeltjes daarna tam. ( Moest mijn 'bescheiden' mening hierover toch ff kwijt ;-))
De voliere heb ik vorig jaar verkocht met de andere valkjes, ik vond het steeds vervelender om de vogels in gevangenschap te zien en de musjes en de vinkjes vrolijk in vrijheid er omheen maar Kuifje heb ik gehouden omdat ze een verhaal apart was voor mij en woont nu in de kamer en mag iedere dag even los.
Kuifje is dus een 'mensen-vogel' hoeft niet persé met andere vogels samen maar zou het ook niet uitmaken en ik wil haar graag plaatsen daar waar ze iig los mag en aandacht krijgt van mensen want de hele avond op je schouder, dat vind ze super gezellig. Dat kan ik haar op dit moment niet geven en dat vind ik sneu. Ook al ben ik aan haar gehecht geraakt,ik wil haar niet als kamerdecoratie houden en kan ik mijn vogels-houden hoofdstuk ( met enige weemoed) afsluiten. Ik heb ruim 30 jaar valkjes gehad. De eerste, een tamme pop kocht ik voor 90 Gulden incl kooi op mijn 16de van krantenwijk geld. Rib uit mijn lijf maar nooit spijt gehad!! ;)
Het is een lief beestje die poept even op commando voordat ik haar uit haar kamervoliere haal! Haha, niet dat ze daarna niet meer in de kamer poept maar toch. Ik weet niet hoe dat ooit zo gekomen is maar ik zei toen ze naar binnen verhuisde, euh... eerst poepen hoor! En dat deed ze!! :o Moet ze vast al ooit elders geleerd hebben!
Kuifje gaat alleen weg als ik er een super goed gevoel bij heb.
Dus wil je haar graag hebben dan graag een pb tje met een verhaaltje.
Ze kan opgehaald worden in Drenthe en ze is ong 8 jaar jong.

valkparkiet80

Kun je mij even mailen op valkparkiet2014@outlook.com. Ik kan je valkje een goed thuis bieden bij soortgenoten die heel veel aandacht van mij krijgen en een eigen kamer hebben van 8m2 en door het hele huis heen vliegen

dennis123

Ik heb U zojuist gemaild aangaande herplaatsing van een valkje. Groet, Dennis Hartman

valkparkiet80