19 april 2024, 22:44:50

Ziek of uitgeput?

Gestart door Spikkel, 1 juli 2015, 18:21:40

« vorige - volgende »

Spikkel

Beste,
Ik ben hier voor de eerste keer, maar een geweldige site om van alles op terug te vinden. Maar ik heb wat meningen/ hulp nodig.

We hebben afgelopen periode een mooi nestje gekregen met drie jongen, datum 1e ei was 10 mei en tot gisteren werden ze door beide ouders nog gevoed. Maar sinds gisteren is het mannetje stil geworden en zit rustig in een hoekje te slapen. Dik opgezet verenpak.
Normaal komt hij 's-Morgens als eerste ons begroeten en even naar buiten, maar nu komt hij nog niet meer naar ons hand. Ook het "badderen" met een sproeier laat hij geheel links liggen wat normaal zijn grootste favoriet is.  Zou hij uitgeput kunnen zijn door het broeden en voeden?
Ik heb hem vanmiddag wel een beetje zien pikken op de grond van het voer, maar dat is het dan. drinken heb ik hem niet zien doen, maar dat kan ik gemist hebben.

Hoe denken jullie hierover en wat kan ik eventueel voor het doen?
Alvast bedankt. Nicolle

carco

Zit hij binnen of buiten?
Kan misschien zijn dat hij last heeft van de warmte?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Spikkel

Morgen, nee ze zitten binnen en niet in de zon. Ik zet smorgen wel even nu het warm is het raam open om even door te waaien, maar in de loop van de morgen gaat deze dicht en het zonnescherm af. Ze zitten niet in de zon. De andere zijn gewoon actief.

carco

Hoe gaat het nu dan?
Zie hem wat eten? Zou kunnen door het broeden, maar meestal is het de pop die uitgeput raakt en niet de man omdat zij ook de eitjes legt.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Spikkel

Hoi Caroline,
Het gaat alweer wat beter met hem. wat het precies is geweest kan ik mijn vinger niet op leggen, maar wellicht een combinatie van warme en moe van het voederen.
Ben in elk geval alweer blij dat hij hersteld.
Bedankt om even te reageren.
groetjes Nicolle