28 maart 2024, 21:23:58

kuifje en kwebbeltje

Gestart door keety, 29 juni 2015, 18:53:13

« vorige - volgende »

Lin

Dat stuift teveel. Vervang af en toe wat door hennepvezel.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

keety

Zou dat geen problemen geven want ze zijn heel fel op het moment..ik durf alleen eten en drinken te doen en verder kom ik er maar niet bij...
Kunnen jullie wel gewoon verschonen onder broeden?

Lin

Je zal toch moeten verschonen.  Het blok hangt toch gewoon neem ik aan aan de buitenkant van de kooi? Dan kan je ze toch eruit jagen en dan het blok eraf pakken en het ergste eruit halen?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

keety

Dat was juist mijn probleem, ze gingen niet in het broedblok dus had ik het op de grond gezet waarna ze er wel in gingen!

Maar het verschonen is helemaal gelukt hoor, lekker hennepvezel erin en weer lekker schoon...

keety

Heel even snel zijn ze eruit geweest..ik ben echt verliefd :-*


keety

Ik heb er eentje met een geel kuifje en eentje met een grijs kuifje  :laugh:


Lin

De gele is een bonte en de andere een wildkleur.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

keety

kuifje en kwebbeltje zijn toch allebei wildkleur?
Dan kan er toch alleen wildkleur uitkomen?
Heb er niet alle verstand van hoor, vandaar mijn vraag...

Lin

Nee een valkparkiet kan ook split zijn voor iets wat je aan uiterlijk niet ziet.http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,45449.0.html bont valt ook onder wildkleur maar dan is iig de kuif dus geel.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

keety

Leuk! Dankje voor de uitleg! ;)

keety


Lin

Wat een lieve foto.  :-* Kan je eens een foto van de bovenkant maken? Dan kan ik misschien wat meer over de mutatie vertellen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

keety

Dankje! Ja zal ik ook eens plaatsen! :laugh:

keety

Ik vind ze nog behoorlijk kaal hoor maar je ziet de kleurtjes wel een beetje :laugh:

Lin

Ze zijn beiden ook nog opaline. Ik denk de linker opaline en de rechter een cinnamon bont opaline. Maar volgende week weten we het zeker of er nog cinnamon in zit.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)