28 maart 2024, 11:56:41

kuifje en kwebbeltje

Gestart door keety, 29 juni 2015, 18:53:13

« vorige - volgende »

keety

29 juni 2015, 18:53:13 Last Edit: 12 maart 2016, 14:22:08 by keety
Ik heb twee valkjes genaamd kuifje en kwebbeltje. Nu zitten ze samen te broeden op vier eitjes. Heel spannend hoe het zal gaan!


Bob The Builder

Zijn de eitjes ook 4 dagen oud?  Of liggen ze er al wat langer?

Ik ben benieuwd hoe je valkjes het gaan doen.  Is het hun eerste nest?

keety

Tweede nestje maar nu over tijd, heb ze eruit gehaald en er zat er eentje in die volgroeid is en leeft maar ze kijken er niet naar om wat moet ik doen?

keety

Ik wacht het wel af want ik verwacht niet dat hij het overleefd omdat die niet zelf uit het eitje is gekomen....
Wel bijzonder dat het blijft leven, heb er nu een lamp boven gehangen.

carco

Heb je de eitjes open gemaakt?
Klik op het plaatje voor onze site!




Bob The Builder

Ik ben ook niet goed mee met wat je bedoelt...  pelde je nu de eieren zelf open?

Ik denk niet dat je kleine rakker het zal halen als de ouders er niet naar omkijken...

keety

Hij zat er niet meer op en ze hadden donderdag uit moeten komen. Vandaag de laatste maar ze zat er niet meer op dus wilde ze weg halen maar ik dacht ik zal ze eens openmaken en kijken en toen zat er in 1eitje idd dat levende kuiken, helemaal volgroeid. Ik kan dan niet anders dan proberen of het overleefd maar hij heeft het niet gered zoals verwacht.

keety

Inmiddels zijn ze bezig met een nieuw nestje, er zijn nu 4 eitjes. We wachten het weer af.

keety

Deze nestjes waren allemaal niets geworden, nu zitten ze sinds kort op 5 eitjes. Heel benieuwd hoe het zal gaan, ik merk wel dat ze meer moeite doen om te broeden allebei. Bij de andere nestjes waren ze er teveel af naar mijn idee.

Rianne

Misschien hebben ze er iets van geleerd. :)

Karincody

Wat spannend keety,
Duimen maar dat het goed gaat deze keer

keety

Ja inderdaad ze doen hun best, dus wie weet!

Lin

Hoeveelste nestje is dit dan nu ? Want teveel nestjes kan ze uitputten. Meestal wordt twee nestjes per jaar aangehouden.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

keety

Het is van de zomer geleden. Van de zomer hadden ze een paar nestjes inderdaad, wat niet lukte.

Lin

Twee nestjes in een jaar is vaak wel een max. Niet alleen het opvoeden maar ook het eieren leggen en broeden kost energie.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)