valkje heeft last van stinkende groene ontlasting en evenwichtsverlies

Gestart door lonneke, 7 juni 2015, 21:28:37

« vorige - volgende »

lonneke

ik heb sinds 4 dagen een valkje dat ik heb gekregen via marktplaats. de vorige eigenaresse had haar 4 dagen voordat ik haar kreeg bij haar werk gevonden en mee naar huis genomen.  ze heeft zelf ook vogels dus heeft het valkje apart in een kooi gezet. wat opviel was dat het valkje haar evenwicht steeds verliest. ze valt dan voorover of opzij. ook heeft ze stinkende dunne groene ontlasting. ik heb haar bij mijn andere valkje zitten maar eten doet ze bijna niet (trosgierst vind ze wel erg lekker). ze slaapt veel en is niet te motiveren om te eten. klimmen kan ze wel goed in de kooi. ze is gekortwiekt dus vliegen kan ze niet helaas. wat kan dit zijn?

Tara

Wel allemaal een beetje vaag hoor.. Een gekortwiekt valkje bij haar werk gevonden? Niet zo slim om 'm meteen bij je gezond valkje te steken he... Voor hetzelfde geld is dat valkje ziek en heeft ie nu ook jouw andere valk besmet. Nu ik zou toch zo snel mogelijk naar de vogelarts gaan hoor, en eventueel bijvoeden met pap als ie nie eet. Ze kunnen max een week zonder eten, evenwichtsstoornissen zullen komen door een tekort aan voedingsstoffen. Kzou zo snel mogelijk gaan als het nog niet te laat is... ik zou zelfs je eerste valkje apart houden hoor tot je meer weet..

Groetjes, Tara