24 april 2024, 17:28:09

Nieuw lid

Gestart door Bob The Builder, 24 juni 2015, 20:22:47

« vorige - volgende »

Bob The Builder

Hallo allemaal.

Mijn naam is Björn Lefevre uit Waregem (West-Vlaanderen België) ik ben van het bouwjaar '79 en hou sedert een jaar vogels.
Ik ben sedert een aantal weken eigenaar van 2 valkjes (Statler en Waldorf gedoopt)  Dit nadat een collega van mij zijn zoon stopte met het houden van vogels.  Statler en Waldorf zouden 4 jaar oud zijn, maar verder had men geen idee naar hun verwantschap of afkomst.

Hier zijn Statler en Waldorf:


Ik adopteerde ze samen met 3 grasparkieten (Daft, Einstein en Marina)


Voordat ik deze vogels bij mij thuis nam had ik al grasparkieten, kanaries en zebravinken.  Algauw kwam ik tot de ontdekking dat alles samenhouden in een gezelschapsvoliere niet echt de beste manier van werken was.
Mijn voliere is 4m bij 5m groot en 2m hoog.  Daarin is één deel voorbehouden voor de grasparkieten, zo'n 1m50 breed op 2 meter en één deel voor de valkparkieten, 1m breed en 2m60 lang.

Omdat ik hen zo alleen vond zocht ik overal naar popjes, die bleken overal gegeerd en ik heb er ondertussen al een hele zoektocht op zitten met deze dames als resultaat:
Mrs Tiggy:

en Janice:
(hier nog te zien in de voliere van de verkoper)

Ik ben van plan nog één koppel valkparkieten bij te kopen omdat ik op zeer korte tijd verknocht ben geraakt aan deze mooie vogels.

Als ik ooit aan kweken begin met de valkjes is dat ten vroegste in 2017 gezien ik de jongen van dit jaar (de twee dames en het nog aan te kopen paar) niet wil forceren.

Dat is het zo wat wat mijn vogels betreft dacht ik, vragen staat vrij mocht je meer willen weten!

Voorts ben ik liefhebber van:
Boardgames genre Bloodbowl, dreadball.
Computerspelletjes: momenteel vooral world of warships
Honden: We hebben een volwassen rhodesian ridgeback geadopteerd vorig jaar in april
films en muziek kan ik ook wel smaken maar ik zou me geen kenner durven noemen.

Met deze woorden zal ik afsluiten om even op het forum rond te neuzen!
Groeten
Bob

Tara

Welkom Bjorn of Bob  ::)

Je hebt het blijkbaar helemaal te pakken he. Ja die valkjes weten wel hoe ze je moeten inpalmen  ;D. Tzijn mooie! Veel succes ermee!

Groetjes, Tara

RomyS

Leuke popjes heb je!
Welkom en veel plezier op het forum ;D

de_vogelkamer

Welkom op het forum!
Leuk zo'n grote voliere met verschillende soorten vogeltjes  :)

Bob The Builder

Bedankt voor het warme welkom!

Mijn volledige voliere ziet er zo uit (of toch naar mijn beperkte fotografische capaciteiten) :



Aan de inkom-sluis ben ik nog een afgescheiden deel aan het maken om selectiever te kunnen kweken.


De grasparkieten afdeling

Ondertussen al een man extra bij de valkparkieten:



De valkparkieten voliere

de_vogelkamer

ehm.. ik wil geen spelbreker zijn... maar weet je wel zeker dat die valk op de foto een man is? Als deze namelijk ouder dan een jaar is, is het een popje  ;D Een man verliest namelijk de parels (gele vlekjes) na een jaar, een pop behoud ze. wel een mooi valkje  :P

Bob The Builder

Het is een jong van dit jaar.  Geslacht bepaald middels DNA-kit door kweker.  (Ik zag het resultaat wel niet bij aankoop)

de_vogelkamer

aha oke dan kan het inderdaad wel gewoon een man zijn  ;)

Bob The Builder

Geen probleem  ;D  Mocht hij z'n parels niet verliezen dan laat ik je wel weten dat je gelijk had  :-[