16 juni 2024, 21:40:21

Wat moet ik doen???

Gestart door prismeal, 5 mei 2015, 09:02:31

« vorige - volgende »

prismeal

Hoi allemaal!
Sinds november een valkparkiet en het hij is echt super lief!! Lekker kroelen kletsen en fluiten.. Alleen valt hij ons de laatste tijd aan... recht op je gezicht en je moet niet dichtbij komen want dan gaat zn bek al open..Hij zit nu tegenwoordig het liefst op mn been / voet en loopt op de grond als ik ook loop. Pas draaide hij een soort rondjes op mn voet... is dit gedrag omdat het broedperiode is? En wat moet ik doen? We krijgen over 7 weken een popje erbij, maar hoop dat het dan wel beter gaat. Hij bijt nu echt tot bloedens aan toe... Hop dat dit gauw voorbij is...

valkparkiet80

Ik heb dat precies het zelfde bij 1 mannetje. Hij doet dat dan bij mannen aanvallen en bijten hij moet niks van mannen hebben, Hij bijt mij ook wel eens omdat ik voor hem zijn vrouwtje ben, Als hij mij een paar keer probeert te bijten stuur ik hem naar zijn eigen kamer toe en negeer hem,
Dan probeert hij het gelijk goed te maken door lief te fluiten en zijn vleugels in hartvorm te doen daar ben ik niet gevoelig voor.

SJ.

Bij mij is mijn schattigste mannetje tijdens de broedperiode echt super aanvallerig. Zelfs tegen mij.
Hij komt inderdaad recht op je af.
Na de broedperiode is het weer voorbij en is het weer een schatje.
Tegenwoordig laat ik 'm maar in de kooi rond die tijd.
https://geenhippie.wordpress.com/ <-- informatie over washing only; je haren wassen met alleen water!

SivanTorun


Halllo iedereen,
Ik heb een popje die al bijna een jaar oud is (Chapkin).
2 dagen geleden haalde ik haar uit haar kooi en stond ik bij de deur maar ivm
Het warme weer stond de deur open.
Voordat ik het doorhad vloog ze van mijn vinger drie tuinen verder.
Ze kwam niet heel ver omdat wij haar een paar maanden eerder gekortwiekt hadden maar
Haar vleugels begonnen al terug te groeien.
Ik ben naar de buren gerend en aangebeld of ik mijn vogel uit hun tuin kon halen en dat kon.
Daar lag ze dan op de grond, ik pakte haar op en nam haar terug mee naar huis.
Ik was zelf erg geschrokken en Chapkin volgens mij ook.
Ik deed haar gelijk terug in haar kooi en heb goed gekeken of ze iets had opgelopen maar
dat was het probleem niet. Ze was nogal stil die dag maar de volgende dag kwam er al wat uit maar dan hele zachte hoge piepjes.
Mijn vraag aan jullie is dan waarom ze dit doet want dit deed ze nooit eerder en ik maak me nogal zorgen. Ze is ook begonnen met wat feller tegen mij te reageren alsof ze boos op me is en wanneer ik haar uit haar kooi haal wilt ze ook gelijk weer terug.
Is er iets wat ik kan doen om dit probleem te verhelpen ?

Alvast bedankt voor het lezen !

Mvg,

Sivan Torun