Hulp nodig bij "half tamme" 7 jaar oude valkparkiet

Gestart door Tehenhauin, 14 juni 2015, 00:53:27

« vorige - volgende »

Tehenhauin

14 juni 2015, 00:53:27 Last Edit: 14 juni 2015, 12:19:48 by Tehenhauin
Hallo iedereen,

Toen ik in het 6de leerjaar zat heb ik mij een valkparkiet aangeschaft. Ik was er enorm veel mee bezig en hij kwam naar me toe vliegen als ik floot etc. Nu zit ik in het 6de middelbaar en sindsdien is er veel tijd voorbij gegaan. Ik heb door de jaren heen minder aandacht besteed aan hem door gebrek aan tijd(ik studeer videokunst en fotografie en bben veel op verplaatsing). Nu ben ik sinds dit jaar hem weer wat meer aandacht aan het geven en ik denk dat het goed gaat maar ik weet het eigenlijk echt helemaal niet.

Soms als ik dicht bij de kooi kom begin hij te blazen en te krijsen. Nu eenmaal dat hij uit de kooi is en ik zet hem op men schouders blijft hij zitten, hij vliegt niet weg. Nu als ik hem uit de kooi wil nemen blaast hij ook vaak en krijst hij, hij bijt ook maar niet op een manier dat het echt voelbaar is aan men vingers. Het lijkt mij dat hij niet graag in de buurt van handen komt. Eenmaal hij uit de kooi is blaast hij ook niet en krijst hij ook amper als ik heb wil oppakken als hij ergens zit. Hij komt wel niet meer als ik fluit, vroeger kwam hij ook direct op mijn schouders gevlogen als in zijn kooi openzette. Dit is helemaal niet meer het geval. Ik kon hem ook strelen maar dat heeft hij echt niet graag meer. Trosgierst eet hij ook niet echt als je het hem aanbied behalve als het gewoon in de kooi ligt.

Ik vraag me af of ik hem terug kan maken zoals hij was, ook al is dit al wel 4-5 jaar geleden. Nu is hij eerder een decoratiestuk op mijn schouders. Ik kan hem wel mee naar buiten nemen zonder hij gaat vliegen. Maar als hij ergens zit en ik wil hem oppakken wilt hij al wel eens weg wandelen(nooit wegvliegen).

Denken jullie dat ik hem terug mijn dikke vriend kan laten zijn?

Alvast bedankt.

Tehenhauin

Het gaat al beter, ik heb een plaatsje voorzien op men studeerkamer voor hem met een stokje enz. zodat ik hem de hele tijd in men gezelschap heb.
Aangezien hij niet zo wild is van trosgierst heb ik een andere (onconventionele) manier gevonden om hem te belonen. Telkens als ik mijn vinger uitsteek en hij komt er op zitten zonder te krijsen enz zet ik hem even op de rand van mijn veluxraam(derde verdieping) waar hij in de zon zit en reageert op de andere vogels.