19 april 2024, 12:29:02

2 vragen

Gestart door Nynke__, 13 juni 2015, 21:04:03

« vorige - volgende »

Nynke__

Hoi iedereen!

Ik ga 2 valkparkietjes aanschaffen en nu dacht ik er eerst 1 tam te maken en dan een 2e te halen. Maar nu vroeg ik me af wat de grootste slagingskans had om tam te maken. 2 mannetjes of 2 popjes of M en V. (maar eigenlijk wil ik geen nestje.)of zoals ik vele van jullie hoor zeggen gewoon 2 tegelijk halen?  :)

En nog een ander vraagje ook al moet die eigenlijk in een ander topic... Maar omdat ik toch een misschien een M&V aan wil schaffen.. mij werd verteld dat een mannetje en een pop niet altijd gaan broeden dus dat ik best een mannetje en popje kon nemen als paartje. Klopt dit wel? Ik zou zeggen 1 + 1 = 2, daar gaan dus jongen uitkomen. Maar....?

;D

Tara

Hoi,

Ik persoonlijk heb het liefst een mannetje om tam te maken. Vrouwtjes kunnen naar mijn mening nogal zurig zijn, en op zichzelf. Maar dat geldt tuurlijk niet voor allemaal, heb ook nog popjes gehad die super tam waren. Als je ze niet tam aanschaft begin je toch best met 1, want 2 wildere samen tam maken wordt best moeilijk, of je houdt ze apart in het begin. Maar kzou toch pas later een bij houden, en in't begin ook apart houden, zo kun je zien dat de tweede bv niet ziek wordt en besmet hij het ander valkje niet omdat hij er niet bij zit en maakt ie 'm ook niet terug wild.

Je kan twee mannen samen houden, je kan 2 poppen samen houden, dat geeft geen probleem. Je kan ook man en pop samen houden maar je kan nooit voorspellen of het een koppel wordt. Ze kennen dat ook hoor, aantrekkingskracht. Maar als je merkt dat ze zouden gaan kweken moet je ze dan ook de gelegenheid geven vind ik en een blok hangen. Anders zal het vrouwtje toch onderaan de kooi gaan leggen.

Groetjes, Tara