Doe ik goed aan een valkparkiet aanschaffen? Wat denken jullie?

Gestart door Nynke__, 10 juni 2015, 12:13:04

« vorige - volgende »

Nynke__

Hoi iedereen!
Na uit een dierrijke omgeving te komen vind ik het op kamers toch wel een beetje eenzaam. Toen hoorde ik over valkparkietjes en werd ik helemaal enthousiast maar ik vroeg me af of mijn omstandigheden voor die beestjes wel goed zijn. En aangezien ik nog nooit een vogeltje heb gehad leek het me het best om jullie even te vragen!   ::)

Ik ben wisselend 2-6 uur per dag weg en als ik thuis kom moet ik veel studeren waardoor ik veel op mijn kamer ben. Nu hoop ik in een valkparkietje een vogeltje te vinden dat gezellig wat zachte geluidjes maakt en heel aanhankelijk is zodat het een vriendje wordt dat me gezelschap houd tijdens al dat studeren en waar ik het me af kan wisselen. In het weekend ga ik wel altijd naar ouderlijk huis (vr. weg, zo. terug) maar een huisgenootje houd dan een oogje op hem. Super leuk zou ik het vinden als hij voor een tijd op mijn schouder zou gaan zitten of dat hij ergens in mijn kamer landt en daar geluidjes gaat maken of in slaap valt zodat ik er gewoon naar kan kijken. Ik heb een grote kamer van 28m2 dus veel uurtjes losvliegen zou goed kunnen denk ik. Qua kooi ben ik van plan om zeker een te nemen van ong 50x40x70 bdh en veel aandacht aan het vogeltje geven ben ik ook helemaal voor.
Ivm huisgenoten hoop ik niet op een grote schreeuwer en op een nestje zit ik ook niet echt te wachten ondanks dat het zeker super schattig zou zijn.

Wat denken jullie?  :D
Kan ik een valkparkietje nemen en wat raden jullie aan. Een mannetje of een pop?


Rianne

Het zou kunnen als je er 2 neemt. Eenzame valkparkieten kunnen gaan schreeuwen en andere gedragsproblemen ontwikkelen.

Nynke__

Citaat van: Rianne op 10 juni 2015, 13:16:12
Het zou kunnen als je er 2 neemt. Eenzame valkparkieten kunnen gaan schreeuwen en andere gedragsproblemen ontwikkelen.


Wat raad je dan aan? Eerst 1 en dan nog 1? Of een koppeltje kopen? Of 2 jonge tegelijk?
Het leek me juist zo leuk om ze zelf op te voeden. En als ik er een spiegeltje inhang, kan dan 1 wel
En 2 jonge tegelijk worden toch minder snel tam?

Rianne

Ik raad aan om met 1 te beginnen en deze eerst goed tam te maken. Dan pas een tweede erbij. Zelf grootbrengen dmv handopfok is bij wet verboden. Een spiegeltje erbij raad ik je af, ze gaan het vaak echt als partner zien. Soms met voer opgeven en aanvallen bij benadering aan toe.