24 april 2024, 19:42:24

Hallo

Gestart door Lisa1969, 28 mei 2015, 08:15:42

« vorige - volgende »

Lisa1969

Hallo allemaal,

Mijn naam is Lisa, getrouwd, 3 kids en 2 kleinkinderen . Ik ben sinds anderhalf jaar in het bezit van 2 valkjes. Tippie en Snowy. 2 mannen... Dachten we. ;)

Sinds eergisteren lag er in ene een ei op de bodem. Sinds vanmorgen 2. Ik ga er vanuit dat de boel niet bevrucht is, want ik heb geen nestblokken en andere zaken die kwekers hebben om de gunstige omstandigheden te scheppen, en heb ze nooit zien wipwappen.

Maar wilde wel info zoeken wat ik hiermee moest. Op mijn zoektocht kwam ik hier terecht. Leuke informatieve site, veel leuk leesvoer enz. Ik besloot dus maar te blijven ;)

keety

Hallo Lisa,

Welkom op het forum! Zelf ben ik ook nog niet zo heel lang lid, vind het jammer dat er zo weinig gekletst wordt, maar er is heel veel info te vinden over de valkjes.
Als je andere valkje een mannetje is bestaat er wel de kans dat ze bevrucht zijn hoor.
Het is sowieso verstandig de eitjes te laten liggen anders blijft ze eitjes leggen.

Groetjes Keety

de_vogelkamer

welkom op het forum!  :D
de eitjes inderdaad laten liggen totdat ze klaar is met broeden en er geen interesse meer in toont. valkjes leggen om de dag een ei. meestal leggen ze in totaal zo'n 5 eitjes.
na een week broeden kun je kijken of een ei bevrucht is. je kunt dan een lampje tegen het ei houden. als het bevrucht is zie je aders en anders zie je gewoon het eigeel.
het komt wel vaker voor dat binnenvalkjes een nestje op de bodem van de kooi willen beginnen  ;)
veel leesplezier op het forum!

groetjes neline

Lisa1969

Hoi Neline en Keety

Dank voor het welkom.
Eitje 1 blijft onaangeroerd op de bodem liggen, af en toe gaat ze er even op zitten maar dat is het dan ook. Of het wordt door de hele kooi gerold.

De volgende 2 eitjes zijn meteen na het leggen door de man kapot gemaakt en opgegeten. Nu zag het derde eitje er ook vreemd uit.. Het was te langwerpig en had deuken ?? Maar eitje 1 komen ze niet aan ( of krijgen ze niet stuk dat kan ook )


keety

Wat jammer Lisa!

Ik had ook 5 eitjes, 1 eitje ging ook kapot. De rest lag toen door de kooi maar die heb ik weer netjes in de hoek gelegd waarna ze weer ging broeden. Nu zie ik dat er een deukje zit in een ander eitje. Hoop maar dat die heel blijft..