19 april 2024, 19:25:03

valken met de hand voeden

Gestart door Edith, 2 april 2004, 01:59:20

« vorige - volgende »

Lique

10 april 2004, 01:50:57 #15 Last Edit: 10 april 2004, 01:51:45 by Angelique
Hoi Edith,

Ahh weat ongelooflijk sneu zeg.
Heel erg jammer dat hij is overleden.
ik wens je heel veel sterkte toe, en je collega ook.
Ik vraag me alleen af wat wel de oorzaak is?

o en je mag absoluut niet voeren, als er nog wat in de krop zit.

Paul

Hoi Edith,

Ik had het al van je gehoord en het is echt vreselijk dat dit nu gebeurd is :-(
Je kan nu inderdaad de voeding wat af gaan bouwen als ie al trosgierst en dergelijke eet.
En Lique, Edith bedoeld dat ie tussentijds zelf zaadjes eet dus de krop is dan niet leeg als je hem met de hand gaat voeren.
De zaadjes zullen niet snel verzuren in elk geval.
Maar in princype is dan de krop nooit leeg dus je zal wel bij moeten voeren ook als er al wat zaadjes in zitten lijkt me.
Je kan bijvoorbeeld in de ochtend voeren en overdag niet en in de avond of voor het slapen gaan nog een keer.
Overdag zijn ze toch het meest actief met zelf voer zoeken.

Groetjes, Paul

Edith

Dat bedoel ik inderdaad Paul. Ik zal rond een uur of 22 voeren en in de ochtend en even aankijken hoe dat gaat.
Mocht ze dan te kort komen pak ik er weer een papvoeding bij.
Ik kan toch de krop erg goed bekijken dus dat is niet zo moeilijk. Ze ligt nu lekker bij me te slapen. Ik zal haar zo even voeren.
Groeten Edith, en bedankt voor je medeleven Lique.


Edith

Hoi,
Al is het verdrietig dat Tommie er niet meer is, het gaat gelukkig (nog steeds...) goed met Pino. Ik zal een foto proberen bij te voegen. Mijn vraag is: ik voer nu 3 keer per dag een beetje pap. Voor de rest eet ze prima van het eivoer en ook af en toe een beetje zaad. Moet ik nu grit er bij gaan zetten? Ook heb ik Pino al laten drinken.
Edith

Paul

Hoi Edith,

Wat ziet die van jou er ook uit zeg met dat plukken bij mij was het ook een ramp vorig jaar helaas :-(
Maar je kan rustig een bakje grit neerzetten alhoewel ik denk dat hij er nog niet veel van zal eten nog.
Als ze echt zelf eten kan je in princype alles al aanbieden.
Wat fruit en groente kan je ook proberen vaak is dat goed om ze er meteen aan te laten wennen dan eten ze het later ook gewoon want sommige die eten geen groente omdat ze het niet gewend zijn.
Heel erg dat Tommie het niet gehaald heeft maar gelukkig gaat het met Pino wel heel goed zo te zien :-)
De veertjes zullen nu wel snel komen en dan ziet ie er gelijk weer een heel stuk beter uit :-)

Groetjes, Paul

giovanni

wat erg dat hij is overleden voor je:( Sterkte iig.

Maar natuurlijk proficiat met wat je gepresteerd hebt ivm het grootbrengen van pino :) Ze is al goed in de veren terug, ze zal het wel halen hoor, maak je maar gn zorgen:)

grtjs