29 maart 2024, 12:35:42

ONZE VOGELS

Gestart door Mandy, 14 december 2002, 03:44:07

« vorige - volgende »

Barbara

Oeps, vergat ik nog Ukkie te noemen!!! Ukkie is een grasparkietje van een paar maanden oud. Ik had hem/haar eerst als gezelschap voor Dimi meegenomen bij mijn ouders en zusje vandaan. Mijn zusje heeft hem gered van een dierenwinkeleigenaar die hem wilde laten inslapen omdat ie verwond was door andere vogels. Zelf had mijn zusje geen plek meer in haar kamer en mijn moeder wilde niet nog een kooi in huis, dus hij moest naar mij of naar mijn moeders volière in de tuin (met andere grasparkietjes en valkjes). Het werd dus naar mij omdat mijn valkje toch nog alleen zat. Dimi vond Ukkie echter niet zo leuk, en ik kwam erachter dat de kooi groot genoeg is voor 2 valkjes (tnx to het forum). Dus toen kwam Croky voor Ukkie in de plaats bij Dimi in de kooi.

Ukkie zit nu bij mij apart in een kooitje, omdat bij mijn moeder in de volière het broedseizoen volop bezig is en ze de rust niet wil verstoren. Bovendien willen Ukkie's vleugeltjes niet zo goed groeien en geef ik hem nu Gezasept tegen luchtweginfecties, omdat hij na 2x met zijn vleugels slaan al hoorbaar adem haalt en zijn hele lijfje meedoet. Als het niet snel verbetert, ga ik toch maar naar de dierenarts. Die raadde me aan het eerst zelf te proberen met spul uit de direnwinkel omdat de stress van een dierenartsbezoek heel makkelijk fataal kan zijn voor een vogeltje.

Dit is Ukkie:



Ik vind hem/haar er schattig uit zien, maar erg tam wil die niet worden. Je kon hem over zijn rug vastpakken en dan op je schouder zetten voor een tijdje, maar nu die iets beter vliegt, wil die alleen maar op de kooi van de valkjes zitten, het is een echt gezelligheidsdiertje, behalve voor mensen. Nu pikt tie behoorlijk hard als je hem uit de kooi wilt halen, gaat zo zitten dat je er niet bij kan en komt er pas uit als je wat verder weg gaat zitten. Weet iemand trouwens hoe ik dat op kan lossen? Even op de hand zitten is ok als tie ergens is gecrashed, maar dan begint ie weer aan de volgende etappe naar de valkjeskooi.  Het is een zwak, raar beestje.... misschien is hij daarom wel aangevallen door andere vogels in de dierenwinkel... Maar goed, hij heeft nu dus weer een kans.

Paul

Hoi Barbara,
Leuke beestjes heb je daar :-)
Dat grasparkietje ziet er wel heel mooi uit zegm die blauwe kleur is heel mooi, veel mooier als een gewone blauwe grasparkiet.
Met grasparkieten is het net als met valkjes, je moet zijn vertrouwen zien te winnen door hem te proberen lekkers uit je hand te laten eten en veel aandacht geven door veel tegen hem te praten.
Het kan ook zijn dat als ie helemaal beter is dat ie weer wat tammer word want zieke vogels zijn vaak bang en omdat ze al kwetsbaar zijn houden ze alles op afstand wat een gevaar kan zijn en wat ze niet kennen.

Beterschap met je vogel en groetjes,  paul

Barbara

Hoi Paul,

nou, ik hoop dat dat het is. Hij et wel trosgierst van een klein stukje stengel uit mijn hand, dus dat is hoopgevend. Maar ja, tegen die tijd dat hij tam is, gaat ie waarschijnlijk naar die volière, want we hebben niet echt veel plek in huis, hij staat nu een beetje in de weg. Ach, we zien t wel, als hij het maar overleeft en alsnog een gezond vogeltje wordt.

demi

1 mei 2003, 13:19:02 #33 Last Edit: 13 mei 2003, 12:15:48 by demi
hallo allemaal ik ben hier ook  nog niet zo lang te vinden (op valkparkiet.com) ;) maar ik vindt het zo`n mooie site en wat een informatie echt geweldig! en veel lieve mensen zoals mandy waar ik een geparelde witmasker heb besteld ::)
toen ik haar belde een hele amicale meid die tijd voor je maakt. en als je vragen hebt dan worden ze gelijk beantwoord heel top vindt ik dat hier op deze site!! mijn complimenten. maar nu mijn huisdieren :P ik heb 7 katten
mickey een poes van 16 jaar;
censy een poes van 9 jaar:
gizmo een kater van 7 jaar:
vigo een kater van 5 jaar:
noah een kater van 2 jaar:
smokey een poes van 2 jaar:
wolfie een kater van 1 jaar! :o

dan heb ik ook 2 jack russels charlie van 1 jaar teefje
en rocky mannetje van 5 maanden.

en ik heb 2 grijze roodstaarten pino van 3 jaar
en puckie van 2 jaar!
jaja een echte beestenboel en dan ben ik er nog niet :o

mijn kinderen hebben nog 2 konijnen barbie en flap!

we hebben een cilinder vissekom binnen met 7 vissen

buiten ook een vissevijver met koi~s

en dan mijn lieve schatjes de valkjes

balou een witmasker van 10 weken
pipo lutino 1 jaar zeiden ze maar ik denk dat tie ouder is
punky wildkleur 3 maanden
gekko lutino 1 jaar
breezer een geparelde 8 weken
peppie en kokkie een bonte en een wildkleur leeftijd?
binkie wildkleur 5 weken
4fun geparelde 7 weken
misty geparelde 7 weken
en er komen nog meer valkjes bij!!!!!!!
mijn man is bezig met een volliere te bouwen....

veel liefs diana

Mandy

2 mei 2003, 00:52:01 #34 Last Edit: 2 mei 2003, 00:53:01 by Mandy
Hoi Barbara, bedankt voor je stukje en mooie foto's! Dat grasparkietje vind ik ook heel mooi gekleurd! ;)

En Diana ook bedankt, wat een complimenten zeg en wat een beestenboel heb je daar zeg, echt leuk! ;D

Maar wat je toen niet over de telefoon zei was dat dat wildkleur valkje 11 weken was dus dan kan het ook nog een mannetje zijn hoor, want na de eerste grote rui (misschien dit najaar en anders zeker in het volgende voorjaar) gaat het verendek veranderen. En als dan dus die streepjes blijven is het een pop en anders een man en die zal ook een fel geel masker krijgen. Maar als het goed is zal je over een poosje ook wel meer aan het gedrag gaan merken en kan je daar dan misschien ook wel op uit maken of het een man of pop zal zijn. En kijk anders hier nog maar eens;

http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=aankoop;action=display;num=1042980449
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Valérie Duton

zal ook eens meedoen MAAR..euhm niet verschieten hé ik heb veeel!:
4 Valkparkieten:
Jacko is een geparelde man van 3jaar en 8 maanden.
Jacky in een wildkleur van 2 jaar
Lucy is een lutino van 1jaar en 2 maanden
Parel (zit nog bij Tara) is een pop geparelde (denk ik) van enkele dagen oud.
Ze zitten waneer het warm is buiten anders binnen en s'nachts ook binnen.

Dan 2 Katten:
Poesy een lapjeskat vrouw (driekleurig) van 5 jaar en 11 maanden
Coca is een lapjeskat man (tweekleurig) van 1 jaar.
ze zitten binnen en buiten

1 hond:
Benji een shih tzu van 6 jaar
zit binnen en buiten

2 Hamsters:
Panda een zwart wit hamster van 1 jaar
Luna een langharig blond en ros hamster van 3 maanden.
Binnen

1 konijn:

Flappy een Vlaamse zwarte flapoor konijn van 4 jaar
binnen en als het goed weer is buiten

23 groene vijver kikkers:

Geen naam ::) :D en heen leeftijd :D :D :D (jongste is 3 jaar en oudste 15 jaar)
buiten in een vijver

55 vissen:
allerlei soorten.
mijn lievelingse zijn:
een japaneese koi zijn naam is fish stik :D en is tam (je kan hem aaien)
een snuitvis zwart-wit naam is snuitje en is ZEER tam.
dan heb ik nog veel andere soorten (de anderen zijn van mijn vader)
zitten ook buiten in een vijver

Dat is het dan maar mijnlievelingse zijn.... MIJN VALKPARKIETEN NATUURLIJK!!!!

Barbara

Hoi allemaal,

ik wilde even melden dat Ukkie dankzij Gezasept weer normaal ademhaalt  :) Ik ben een paar dagen later ook begonnen met het geven van premium voer (eigenlijk voor erbij) gemengd met eivoer en zogenaamde honingperls erdoorheen ipv standaard parkietenvoer, als extra steuntje in de rug en Ukkie wordt zichtbaar sterker, minder schrikkerig en forser, gaat eindelijk een btje 'vent' worden  :) Morgen is zijn 'Gezaseptkuurtje' afgelopen (moest 14 dagen volgens de verpakking) en dan maar kijken hoe die het doet zonder. Ook bouw ik nu weer af naar standaard parkietenvoer, omdat Ukkie alsnog naar mijn moeders buitenvolière kan binnenkort. Ze heeft nl 2 grasparkietjes die broedende vogels lastig vielen apart moeten zetten in een kleinere buitenkooi, en daar kan hij bij! Hij vindt mensen nog steeds niet interessant, dus ik vind het wel leuk voor hem. Zo went hij aan 2 grasparkietjes tegelijk en kan hij na t broedseizoen met 2 vriendjes (hoop ik) terug naar de echte grote buitenvolière  :)

Stijn dc

zoals iedereen zal ik ook meedoen

ik heb 3 valkparkieten
2 lutino's en een wildkleur de lutino's zijn poppen en de wildkleur de man

dan heb ik nog een koppel roodruggen dit zijn heel mooie vogels en zou ik iedereen zeker aanraden. des te meer omdat ze prachtig fluiten en je kan je niet vergissen in geslachtsbepaling. kan wel eens handig zijn ;D ;D ;D

dan heb ik nog twee fischeri's
ook zeeer mooie vogeltjes

en dan heb ik nog een koppel grasparkieten

ook nog 10 kanaries. drie jonkjes van dit jaar :D

dan heb ik nog een japanse nachtegaal

en ook nog een ambon koningsparkiet die dit jaar 21 jaar oud wordt

dan hebb ik nog een hond en 10 kippen

zo dat was het

byeeeeeeee

Speedy

Hoi,


Ik zag dat mijn berichtje nog van begin februari was, inmiddels heb ik dus uitbreiding gehad.

De stand nu is:

2 honden:
 Mao en Jimmy
Merk: Shih tzu's
Bouwjaar: 1998 en 2000

4 valkparkieten:
 Speedy een geparelde wildkleur
 Punky   een lutino
 Yellow  een geel bonte
 Koko    een geel/grijs bonte


en de kids ieder een tamme rat.
Rattata en Vlekkie

Dit was dan mijn update voor vandaag.

Groetjes,
Trudie

Chewy

Fido:
Mutatie: wildkleur
Geslacht: man
Geboortedatum: mei 2000
Aanschafdatum: 8 weken na geboorte
(ik de zal exacte datums nog eens opzoeken..)

Lulu:
Mutatie: cinnamon
Geslacht: pop
Geboortedatum: november 2002 (volgens geruchten)
Aanschafdatum: 5 april 2003

Makea:
Mutatie: bont-gepareld
Geslacht: pop (waarschijnlijk)
Geboortedatum: in de week van 22/29 maart 2003
Aanschafdatum: 2 mei 2003

Voor de rest van mijn vogels:
http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=verhaal;action=display;num=1052015014

moonwitch (diana)

Hoi Mandy
het heeft ff geduurd maar hier is ook mijn lijst met dieren.  Mijn valkjes heten:
biggles, wildkeur pop
sparky, wildkleur man
bobby, lutino man
boomer, wildkleur man
buffy, (jong van biggles en sparky) nog gepareld
en die andere 2 hebben nog geen naam
dan is er nog binky, roodrugparkiet man van 7 weken
bobo, barnardparkiet man
chichi, barnardparkiet pop
bobby, boomer en binky vliegen door het huis, en biggles, sparky en hun jongen zitten in een volierre van 2 1/2 mtr bij 1
en bobo en chichi zitten ernaast in een volierre van 3 bij 1.  
En verder hebben we nog een aqaurium met tropische vissen, een vijver met goudvissen en koikarpers en binnen een kooi met 3 degoes bibi, stripe en merryl en mijn jongste zoon heeft op zijn kamer een gecko genaamd godzilla.
Nou dit waren zo'n beetje de dieren de we hebben.
Verder bestaat het gezin uit 1 man genaamd Alan, Ikzelf Diana en 2 jongens Remy en Ryan
Groetjes Moonwitch
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

ziralioness

Kom ik ook nog eens aan met mijn huisdieren!  ;D
Ik heb 3 katten;

Floris, van ongeveer 12, die vanaf zijn geboorte niet in orde was (kromme voorpootjes, mager lichaam) omdat zijn moeder tijdens de zwangerschap een vitaminetekort heeft gehad. :(

Streepje, een prachtige gestreepte dame van ongeveer 6 a 7 jaar, die hier is komen aanlopen. Ze wandelde parmantig het huis binnen, sprong op de bank en is nooit meer vertrokken.

Panter, Streepjes zoon, inmiddels ongeveer 5 jaar... En een ongelukje... hij is 1 van een nest van 3, helaas zijn de andere 2 kittens direct gestorven omdat Streepje zo ''slim'' was te besluiten buiten te bevallen... in de vrieskou.  :-[ maar we zijn dolblij met onze Pantertje. ;)

Verder hebben we in de buitenvijver 3 goudvissen, die nooit namen hebben gekregen. Zij hebben de (in mijn ogen BIJZONDER belangrijke!) taak de vijver vrij te houden van muggelarven. :)

Verder nog geen huisdieren... hopelijk wel in de toekomst!!!

Ik ben verder ENORM dol op honden en hoop echt enorm ooit nog eens een Duitse Herder te hebben. :)

Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Annemieke

Hoi Mandy,

Na al die verhalen zal ik ook uiteindelijk eens een stukje plaatsen.

Ook wij hebben een klein formaat dierentuin, hoewel als ik de verhalen hier lees is het een beetje middenmaat.

Om te beginnen hebben we een schat van een valkparkiet.
We dachten eerst dat het een man was (dat had de dierenwinkel verteld en dat leek ook zo te zijn aan zijn gedrag te zien).
Nu blijk hij echter een zij, omdat ze eitjes heeft gelegd.
Teddy is dus een pop. Lutino bondgepareld en ze is nu ruim 1 jaar oud.

Verder heben we 2 roodwangschildpadden: Schele en Sherlock. De namen spreken voor zich.

Verder hebben we ook 2 zoetwateraquaria.
Daar zit in:
- 10 goudtetra's,
- 8 kardinaaltetra's
- 1 labeobicolor
- 1 netbotia
- 1 zilvermolly
- 1 blauwe cychlide
- 1 algeneter
- 1 corridora
- 6 vijfstreepbarbelen
- 1 sherrybarbeel
- 8 kegelvlekbarbelen.

Helaas heeft onze garnaal de strijd opgegeven. :'(

Verder natuurlijk de gebruikelijke huisspin en huisvlieg en alle bladluizen.  ;D

Ook wachten we vol spanning op de komst van ons tweede valkje Punky.
Die verblijft nu nog bij Mandy om netjes te leren eten en om te leren vliegen (de eerste stukjes, de rest doen we zelf).

Ik hoop dat ook ik aan ieders verwachting heb voldaan.
Groetjes,

Annemieke, Teddy & Punky