9 mei 2025, 03:29:13

zelf eitjes laten uitkomen

Gestart door pierke de parkiet, 6 april 2015, 16:12:12

« vorige - volgende »

pierke de parkiet

hallo iedereen , ik heb een koppel met een pop van 5 en een man van 6 ze zijn nu al een aantal jaar aan het proberen maar de man zit nooit op de eieren , het vrouwtje zit er dag en nacht op , sinds begin dit jaar heb ik gemerkt dat er eindelijk kuikens in zitten maar die blijven net niet lang genoeg zitten om die te laten uitkomen volgens mij, nu hebben ze terug een nest van 3 waaronder 2 eieren bevrucht (2 weken ver) maar het vrouwtje lijkt haar interesse te verliezen , is er een methode hoe ik zelf voor de eieren kan zorgen en laten uitkomen zonder broedmachine? grt yentl

carco

Beter ervoor zorgen dat ze geen eitjes meer uit mogen broeden. Zijn het soms geelwangen?
Zelf eitjes uit broeden in een broedmachine zou ik niet aan gaan beginnen. Is zoveel zorg en zo'n kleine kans dat je de kleintjes groot kan brengen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

pierke de parkiet

nee een witmasker(man) en gepareld wijfje

pierke de parkiet

het probleem is dat we ze graag zouden laten uitkomen, voorlopig ziet het er goed uit de eieren zijn al wat groter en donkerder met zicchtbare aders zou volgens de kalender over een week uit moeten komen maar ze hebben nu al telkens een paar dagen te vroeg gestopt en zo heb ik al 5-6 net niet volmaakte kuikens moeten laten gaan ...