28 maart 2024, 09:22:29

Mijn Lutino: Man of pop?

Gestart door Mirjam_89, 17 maart 2015, 19:36:53

« vorige - volgende »

Mirjam_89

Hallo allemaal,

Sinds afgelopen oktober hebben wij een Lutino valkparkiet. We hebben hem (??) Vito genoemd. We waren er ook heilig van overtuigd dat het een man was/is. Hij gedraagt zich duidelijk macho, fluit en zingt de hele dag, houdt zijn vleugels wat van zijn lijf af wanneer hij loopt etcetera.
Toch zou ik het graag zeker willen weten. Denken jullie ook dat het een man is? Of hebben wij ons enorm vergist en is het toch een pop? (Niet dat we er dan minder gek op zijn hoor ;))

Groetjes



Mirjam_89

En nog een foto

Sunflower

17 maart 2015, 21:42:03 #2 Last Edit: 17 maart 2015, 21:44:08 by Sunflower
Hallo Mirjam,

Wij hebben ook een Lutino en dachten ook voor bijna 2,5 jaar lang dat het een man was (is ons trouwens ook verteld toen we haar kochten), maar door het gedrag en patroon op de binnenste staartveren bleek het toch echt een dame te zijn (Lutino popjes hebben over het algemeen ook een geel-overgoten lichaam, maar bij mannen is het lichaam voornamelijk wit)! ;)

Als je de binnenste staartveren heeeel goed bekijkt, en je ziet gele- horizontale strepen/ visgraatmotief denk ik dat het een pop is :) Wanneer de veren egaal van kleur zijn (voornamelijk veel wit, wat makkelijk van het geel is te onderscheiden) heb je met een man te maken, hieraan weet je het zeker ;)

carco

Ga er maar uit dat het inderdaad een man is.
Poppen hebben dit macho gedrag niet en fluiten niet de hele dag door ;)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!